چرا ذخایر طلای ایران در اختیار کشورهای متخاصم قرار گرفت؟

© Fotolia / Alexlukinخرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران
خرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
کارشناس: باید روشن شود چه کسانی در نهاد ریاست جمهوری و تیم اقتصادی دولت مصوب کردند که ۶۰ تن طلای این کشور به عنوان ذخیره پولی وارد بازار و تبدیل به سکه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم گفت که باید روشن شود که مسئولان نهاد ریاست جمهوری در این دو دوره با چه توجیهی اقدامات ضد اقتصادی و ضد امنیتی انجام دادند.
وی با اشاره نقش تیم اقتصادی دولت قبل در هدررفت ۱۸ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا اظهار داشت: "با تائید نمایندگان، مجلس تصویب کرد که از نهاد ریاست جمهوری تحقیق شود که در این ۲ دوره واقعاً چه کسانی در نهاد ریاست جمهوری و تیم اقتصادی دولت مصوب کردند که ۶۰ تن طلای این کشور به عنوان ذخیره پولی وارد بازار و تبدیل به سکه شود.
حتی این سکه‌ها در اختیار کشورهای متخاصم قرار داده شد. کسانی بودند که صرفاً مغازه‌ای داشتند و صرافی هم نبودند، فرضاً در شهرستان کرج که با قیمت ارزان سکه‌ها را خریداری می‌کردند و به دست دشمنان ما می‌رساندند تا پشتوانه ذخیره کشور را خالی کنند.
درخواست عربستان از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پر کردن ذخایر سامانه پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
درخواست عربستان از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پر کردن ذخایر سامانه پاتریوت
اینگونه بود که با نوسانات قیمت طلا در بازار روبرو شدیم و سکه از قیمت ۴۰۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون تومان رسید، از طرفی، ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور را بدون هیچ توجیهی وارد بازار کردند و در اختیار صرافان چهار راه استانبول قرار دادند و به افزایش قیمت‌ها دامن زدند و در نهایت بر اقتصاد کشور تأثیر منفی گذاشتند.
یا انتخاب افرادی در تیم مذاکره‌کننده که در بین آنها افراد جاسوس بود؛ باید روشن شود که چه نظارتی در نهاد ریاست جمهوری و در انتخاب و معرفی این افراد وجود داشت؛ تا جایی که حتی یکی از این جاسوسان به صراحت گفته بود؛ آنقدر به رئیس‌جمهوری نزدیک شدم که حتی می‌دانم که وی به کدام آدامس علاقه دارد. این‌ها مواردی است که در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی اتفاق افتاده و برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد که موضوع آشکار شود.
این‌ها قابل بررسی است اما اصولاً وقتی افرادی شایسته انتخاب نمی‌شوند و شایسته‌سالاری صورت نمی‌گیرد، افرادی پست‌ها و مسئولیت‌هایی را می‌گیرند و اینها سبب می‌شوند که دولت از مسیر خود که مسیر خدمت‌رسانی به مردم است، منحرف شود و بیشتر از اینکه به فکر خدمت به مردم باشند، به دنبال گروه، حزب، تشکیلات و جیب خودشان باشند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала