روح انسان پس از مرگ هوشیار است

© Depositphotos.com / Katalinksروح
روح - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
مرسوم است که آدمی تا زمانی که زنده است خواب و پس از مرگ بیدار و هوشیار می‌شود. روح انسان پس از مرگ چه چیزهایی را می‌بیند؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، مرگ از قوانین فراگیر جهان هستی است که طی آن روح آدمی از بدن جدا و وارد عالم برزخ (عالمی میان دنیای مادی و فرا مادی) می‌شود.
روح انسان پس از مرگ هوشیار است و بر حوادث درک دارد؛ مرسوم است که آدمی تا زمانی که زنده است خواب و پس از مرگ بیدار و هوشیار می‌شود؛ برخی از واقعیت‌ها در زمان حیات بر انسان پوشیده است و لحظه مرگ آشکار می‌شود. در لحظه مرگ رابطه انسان با اطرافیان و اطرافیانش با او قطع می‌شود و نمی‌تواند حالات و مواردی را که می‌بیند، برای اطرافیانش توضیح دهد.
هنرمندی که صدای حیوانات را با ساز خود می نوازد +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
تاثیر موسیقی بر کند کردن روند پیری مغز
بر اساس برخی روایات، هنگام مرگ شیطان با فرزندان و یاران خود بر بالین انسان حاضر می‌شوند تا او را وسوسه کنند.
روح فرد مرده وقتی متوجه اعمال خود می‌شود، می‌گوید: به خدا سوگند! من نسبت به انجام شما میل و رغبت نداشتم و بر من گران و سنگین بودید. چه نفع و فایده‌ای از تو به من می‌رسد؟ عمل فرد اینجا می‌گوید: من قرین و همنشین تو هستم؛ در قبر و روز رستاخیزت تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم. (وسائل‌الشیعه، شیخ حرّ عاملی، ج 16، ص 105). بر اساس احادیث و روایات دوری از گناه، وابسته نبودن به دنیا و شهوت‌ها، انفاق مال و نیکی به والدین از سختی‌های مرگ می‌کاهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала