امارات پس از حمله حوثی ها حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند

© AP Photo / Vahid Salemiامارات پس از حمله حوثی ها حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند
امارات پس از حمله حوثی ها حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
امارات می گوید پس از حمله حوثی ها به ابوظبی که منجر به کشته شدن سه نفر شد، حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، گروه شبه نظامی حوثی های یمن، روز دوشنبه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به سه کامیون سوخت امارات متحده عربی حمله کردند که در پی آن سرنشینان آنها کشته شدند و باعث آتش سوزی در نزدیکی فرودگاه ابوظبی، پایتخت مرکز تجاری و گردشگری منطقه شدند.
حمله به متحد اصلی ایالات متحده در خلیج فارس، جنگ بین گروه حوثی و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را به سطح جدیدی می برد و ممکن است مانع از تلاش ها برای مهار تنش های منطقه ای شود، زیرا واشنگتن و تهران برای نجات توافق هسته ای تلاش می کنند.
وزارت امور خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد: امارات متحده عربی این حمله تروریستی شبه نظامیان حوثی به مناطق و تأسیسات غیرنظامی در خاک امارات را محکوم می کند... (این اقدام) بدون مجازات نخواهد ماند. امارات این حق را برای خود محفوظ می دارد که به این حملات تروریستی و تشدید جنایی پاسخ دهد.
امارات متحده عربی، یکی از اعضای ائتلاف، نیروهای محلی یمنی را که اخیراً به نبرد علیه حوثی‌ ها در مناطق استراتژیک شبوه و مارب یمن پیوسته‌ اند، مسلح و آموزش داده است. جنبش حوثی بارها حملات موشکی و پهپادی برون مرزی را به عربستان سعودی انجام داده است، اما تعداد کمی از این حملات به امارات را بر عهده گرفته است که عمدتا توسط مقامات اماراتی رد شده است. با تمام شدن وقت مذاکره کنندگان (هسته ای)، خطر بدتر شدن فضای امنیتی منطقه در حال افزایش است. تحلیلگر اصلی MENA در شرکت اطلاعات ریسک Verisk Maplecroft گفت: خبرگزاری دولتی امارات وام اعلام کرد بر اثر انفجار سه تانکر حامل سوخت در منطقه صنعتی مصفا در نزدیکی انبارهای شرکت نفتی ADNOC، سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.
حادثه ابوظبی بخاطر افزایش حملات دریایی اخیر انجام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
حادثه ابوظبی بخاطر افزایش حملات دریایی اخیر انجام شد
گفته می شود که کشته شدگان دو هندی و یک پاکستانی هستند. آدنوک بعداً گفت که یک حادثه در انبار سوخت مصفا در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی منجر به آتش‌ سوزی شد و در حال همکاری با مقامات برای "تعیین علت دقیق" است.
آدنوک با تأسف عمیق تایید می کند که سه همکارشان جان خود را از دست داده اند. شش نفر دیگر از همکاران مجروح شدند و تحت مراقبت های پزشکی تخصصی فوری قرار گرفتند. در بیانیه ای گفت: پلیس جاده منتهی به منطقه را بسته است، جایی که تصاویر تایید نشده در شبکه های اجتماعی دود غلیظ سیاه را نشان می دهد.
پلیس ابوظبی گفت: تحقیقات اولیه بخش‌هایی از یک هواپیمای کوچک را دربر میگیرد که احتمالاً می‌ تواند یک پهپاد در هر دو مکان باشد که می‌تواند باعث انفجار و آتش‌ سوزی شده باشد.
سخنگوی اتحادایرویز گفت که تعداد کمی از پروازها در فرودگاه ابوظبی به دلیل "اقدامات احتیاطی" برای مدت کوتاهی دچار اختلال شدند، اما اقدامات عادی به سرعت از سر گرفته شد.
سخنگوی ارتش حوثی ها گفت که این گروه عملیات نظامی را "در عمق امارات" آغاز کرد.
مذاکره‌ کننده ارشد حوثی ها محمد عبدالسلام، که رسانه‌ های حوثی می‌ گویند در حال حاضر از تهران بازدید می‌ کند، به امارات در مورد "دخالت در یمن" هشدار داده بوده است.
عبدالخالق عبدالله تحلیلگر سیاسی اماراتی، گفت که حمله حوثی‌ ها به طور بالقوه می‌تواند گفتگوی امارات و خلیج فارس با ایران را از مسیر خارج کند. او گفت: امارات متحده عربی نمی‌خواهد این موضوع را خیلی ساده تلقی کند و افزود که هنوز برای ارزیابی واکنش ابوظبی خیلی زود است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала