اظهارات سخنگوی طالبان درباره نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به ایران

© Photo / Twitter page of the Deputy Spokesman of the Taliban Ministry of Foreign Affairsاظهارات سخنگوی طالبان درباره نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به ایران
اظهارات سخنگوی طالبان درباره نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
سخنگویان گروه طالبان: رهبری گروه طالبان خواهان گسترش روابط با ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، یکی از سخنگویان گروه طالبان، در گفتگو با "انتخاب" درباره نتایج سفر هیأت امارت اسلامی به ایران گفت: "یک سفر بسیار مهم و پردستاورد بود. ایران یک کشور مهم در منطقه و یکی از مهمترین همسایه های ما است". کریمی همچنان تاکید کندکه رهبری گروه طالبان خواهان گسترش روابط با ایران است.
سخنگوی طالبان می‌افزاید: افغانستان با ایران مرز مشترک طولانی، اشتراکات مذهبی و فرهنگی فراوان دارد و نیاز است تا روابط دوکشور حسنه و بدور از تنش‌های سیاسی و امنیتی باشد.
سخنگوی گروه طالبان، به کشورهای منطقه اطمینان می‌دهد که از افغانستان هیچ تهدیدی متوجه آنها نخواهد شد: "ما به تمام کشورهای منطقه و مخصوصاً همسایه‌های خود مانند ایران و آسیای میانه اطمینان می‌دهیم که از ناحیه ما هیچ تهدیدی متوجه آنها نگردد."
وی همچنان نگرانی وزارت خارجه روسیه در مورد بی‌ثباتی اوضاع امنیتی و سیاسی در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی را بی‌اساس دانسته خاطرنشان می‌سازد که نظامیان آنها از تمام نقاط مرزی افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری محافظت می‌شود و همسایگان این کشور نباید نگران باشند: "مرزهای ما از هر زمان دیگری محکم تر و محفوظ تر است و جای نگرانی وجود ندارد. ما تعهد سپرده ایم که هیچ کشوری از افغانستان تهدید نشود و به هیچ فرد یا گروهی هم اجازه نمی‌دهیم که از افغانستان تهدیداتی را متوجه کشورهای همسایه کند."
این سخنگوی گروه طالبان همچنان از کشورهای همسایه می‌خواهد تا هرگونه نگرانی شان را از طریق مذاکره با آنها در میان بگذارند که به موضوعات مورد نظر رسیدگی صورت گیرد. وی همچنان می‌افزاید که این گروه با هیچ کشوری توافق پنهانی ندارد و با تمام ملت‌ها بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی تعامل می‌نمایند.
بلال کریمی، با اشاره به اختلافات مرزی موجود میان افغانستان و پاکستان (مسأله خط دیورند) خاطرنشان می‌سازد، خوشبختانه با ایران اختلافات مرزی نداریم که این خود باعث نزدیکی دو ملت گردیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала