احتمال تغییر در نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان در ایران

© Photo / IRNAاحتمال تغییر در نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان در ایران
احتمال تغییر در نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
سخنگوی دولت ایران: یکی از خبرهای خوش این است که با دستور رئیس جمهور احتمالاً نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان تغییر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران گفت: یکی از خبرهای خوش این است که با دستور رئیس جمهور احتمالاً نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان تغییر می‌کند.
بهادری جهرمی توضیح داد: رئیس‌جمهور به بانک‌ها دستور داد که نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان را به‌گونه‌ای تغییر دهند تا مردم بتوانند بر مبنای اعتبارسنجی تسهیلات خُرد را آسان‌تر دریافت کنند و کارمندان و حقوق بگیران ثابت دولت می‌توانند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامشان قرار دهند.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشستی با تیم اقتصادی دولت و مدیران ارشد بانک‌های دولتی و خصوصی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، بر لزوم سخت‌گیری بر بدحساب‌های حرفه‌ای، تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی در ارائه تسهیلات خُرد به آنها به‌جای وثیقه و ضامن و همچنین استرداد سود مازاد دریافتی از مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها و راه‌اندازی یا واگذاری سریع واحدهای تملک شده تولیدی تأکید کرد و به مدیران بانک‌ها تذکر داد به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آنها را منتشر و دست‌شان را از منافع عمومی قطع کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала