چین: خاورمیانه برای انجام سیاست منطقه ای به نیروی خارجی نیازی ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
وزیر خارجه چین: جامعه بین المللی باید کمک کند، نه اینکه در امور خاورمیانه مداخله کند.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پس از سلسله مذاکرات با وزرای خارجه عربستان سعودی، کویت، عمان، بحرین، ترکیه و ایران گفت که کشورهای خاورمیانه برای حل مشکلات منطقه نیازی به مداخله خارجی ندارند.
ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش داد: "وانگ یی در بیانیه روز شنبه وزارت خارجه گفت که جامعه بین المللی باید کمک کند، نه اینکه در امور خاورمیانه مداخله کند".
یا برجام یا فروپاشی نظامی- سیاسی در خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
یا برجام یا فروپاشی نظامی- سیاسی در خاورمیانه
وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید از هیچ مدل حکومتی خارجی کپی کنند، گفت: تلاش چین برای حفظ ثبات و ارتقای صلح در منطقه نباید متوقف شود و نخواهد بود.
به گفته این خبرگزاری، جلسات همچنین بر تسریع مذاکرات در مورد توافق تجارت آزاد، در مورد COVID-19، و در مورد گذار به یک اقتصاد سبزتر به عنوان بخشی از مبارزه با تغییرات آب و هوایی جهانی متمرکز بود.
وانگ یی همچنین جمعه گذشته گفت که چین در تلاش برای تسهیل مذاکرات بین ایران و کشورهای خلیج فارس است و عربستان سعودی و ایران - "هر دو دوست چین" - تمایل خود را برای بهبود روابط ابراز کرده اند. وزیر امور خارجه همچنین پیشنهاد ایجاد یک مکانیسم چندجانبه برای گفت‌وگو در خلیج فارس را برای کاهش خطر درگیری‌ها و ایجاد اعتماد و در درجه اول تلاش بر روی موضوعات مهمی مانند جنگ یمن را پیشنهاد کرد. وانگ یی خاطرنشان کرد: سپس می توانیم در مورد ایجاد یک مکانیسم امنیت جمعی در منطقه صحبت کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала