در جریان شورش قزاقستان 41 جسد از سردخانه ها دزدیده شد

© Depositphotos.com / Chagpgدر جریان شورش قزاقستان 41 جسد از سردخانه ها دزدیده شد
در جریان شورش قزاقستان 41 جسد از سردخانه ها دزدیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
جنایتکاران 41 جسد را از سردخانه ها در جریان شورش در آلماتی قزاقستان دزدیدند.
به گزارش اسپوتنیک، کنات تایمردنوف، رئیس اداره پلیس شهر گفت که در روزهای شورش در آلما آتا، جنایتکاران هفت حمله به سردخانه های شهر انجام دادند و از آنجا بیش از 40 جسد را ربودند.
او می گوید: "کشته ها را نگذاشتند، مجروحان را با خود بردند، این روزها هفت حمله به سردخانه ها انجام شد که در آن 41 جسد از کشته شدگان به سرقت رفته است.
اعتراضات گسترده در قزاقستان در اولین روزهای سال 2022 آغاز شد - ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در غرب این کشور با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند. بعدها، اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آلماتی، پایتخت قدیمی و بزرگترین شهر جمهوری گسترش یافت: غارت در آنجا آغاز شد، ستیزه جویان به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات تا 19 ژانویه در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. طبق گزارش سازمان ملل، در جریان اعتراضات در قزاقستان، حدود 1000 نفر زخمی شدند. به گفته وزارت امور داخلی جمهوری، 17 مقام امنیتی قزاقستان کشته و بیش از 1.3 هزار نفر زخمی شدند.
قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
رئیس جمهور قزاقستان آمادگی خود را برای انجام اصلاحات سیاسی اعلام کرد
صبح روز 5 ژانویه، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، دولت را برکنار کرد و ریاست شورای امنیت را بر عهده گرفت. توکایف در اولین نشست شورای امنیت تحت رهبری خود، وضعیت قزاقستان را تضعیف کننده یکپارچگی کشور توصیف کرد و گفت که از سازمان پیمان امنیت جمعی "برای غلبه بر تهدید تروریستی" درخواست کمک کرده است. شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی تصمیم به اعزام نیروهای حافظ صلح جمعی به قزاقستان برای عادی سازی اوضاع در این کشور گرفت. در 7 ژانویه، توکایف گفت که تروریست ها، از جمله کسانی که از خارج وارد شده بودند، به مقاومت خود ادامه دادند و قول داد کسانی را که اسلحه خود را زمین نمی گذارند نابود کند. علاوه بر این، رئیس جمهور خاطرنشان کرد که تمام خواسته های شهروندان که در قالب های مسالمت آمیز بیان شده است، شنیده شد.
روز پنجشنبه، 13 ژانویه، پایان موفقیت آمیز مأموریت CSTO اعلام شد، اکنون نیروهای حافظ صلح از قزاقستان باز می گردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала