گروگانگیری در کنیسه ای در تگزاس

© AP Photo / Ted S. Warrenگروگانگیری در کنیسه ای در تگزاس
گروگانگیری در کنیسه ای در تگزاس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
شنبه شب بیش از ده ساعت پس از آنکه یک مرد مسلح یک مراسم مذهبی را مختل کرد و درگیری شدید با پلیس را آغاز کرد، به سلامت آزاد شدند.
به گزارش اسپوتنیک، همه گروگان‌ های باقی‌ مانده که در کنیسه‌ ای در کالی‌ ویل تگزاس نگهداری می‌شدند، به سلامت آزاد شدند.
مایکل میلر رئیس پلیس کالی ویل، گفت که مرد مسلح مرده است، اما مقامات از تایید علت مرگ او خودداری کردند. اف‌ بی‌ آی گفت که هویت مرد مسلح را مشخص کرده‌اند، اما اعلام کردند که آن را فاش نمی‌کنند. این حادثه برای اولین بار در ساعت ۱۰:۴۱ صبح به وقت محلی (۱۶:۴۱ به وقت گرینویچ) روز شنبه در حین برنامه شبات که به صورت آنلاین پخش می شد به اداره پلیس کالی ویل گزارش شد. پلیس تیم های ضربت را مستقر کرد و ساکنان منطقه را تخلیه کرد.
دو مقام نظامی پیشتر در همان روز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که فرد مسلح ابتدا چهار نفر را گروگان گرفته بود. آنها به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس صحبت کردند زیرا مجاز به گفتگو در مورد تحقیقات در حال انجام نیستند. یکی از مقامات گفت که گمان می رود خاخام کنیسه در میان گروگان ها باشد. یک گروگان شش ساعت بعد سالم آزاد شد.
این مقامات گفتند که گروگان گیر در خواست آزادی عافیه صدیقی عصب شناس پاکستانی مظنون به ارتباط با القاعده که در سال ۲۰۱۰ به اتهام حمله به افسران نظامی آمریکایی پس از بازداشت در افغانستان به ۸۶ سال زندان محکوم شد، شنیده شد. این مجازات خشم رهبران سیاسی و حامیان پاکستان را برانگیخته بود که او را قربانی سیستم قضایی جنایی آمریکا می‌دانستند. صدیقی در زندان فدرال تگزاس به سر می برد. مقامات به آسوشیتدپرس گفتند که گروگانگیر همچنین گفته است که می‌خواهد با صدیقی صحبت کند. ABC News به نقل از یک مقام مطلع در این مورد، قبلاً گفته بود که گروگانگیر، برادر صدیقی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала