سرخوردگی نیروهای پلیس امر به معروف و نهی از منکر در عربستان +عکس

© REUTERS / Faisal Al Nasserسرخوردگی نیروهای پلیس امر به معروف و نهی از منکر در عربستان +عکس
سرخوردگی نیروهای پلیس امر به معروف و نهی از منکر در عربستان +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
فیصل مامور سابق پلیس امر به معروف عربستان به دلیل از بین رفتن ماهیت کارش، مجبور به استعفاء شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرخوردگی نیروهای پلیس امر به معروف عربستان به دلیل سیاست‌های آزادی‌گرایانه پادشاه این کشور برای زنان، سوژه داغ خبری کاربران در برخی رسانه‌های خبری و فضای مجازی شده است. برخی خبرگزاری‌های فارسی زبان در این‌باره نوشتند: "سال ۲۰۱۶ اختیارات "هیات ارشاد" موسوم به "مطاوعة" به طرز قابل توجهی کاهش یافته و این نهاد مذهبی به حاشیه رانده شده است. "مطاوعة" پیش‌تر نقش محوری در اجرای قوانین شریعت در عربستان ایفاء می‌کرد. مسئولان این کشور محافظه‌کار مذهبی چندین سال است تلاش می‌کنند چهره "ملایم‌تری" از خود در جامعه بین‌الملل جا بیندازند. اما کماکان بسیاری از رفتارها برچسب "غیراخلاقی" دارند و برخی اعمال نظیر مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر منع قانونی دارند."
نیروهای شاغل در پلیس دینی عربستان سعودی که تحت کمیته امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند سرخورده و نا‌امید شدند. از دلایل این اتفاق می‌توان به سیاست‌های پادشاه سعودی در سال‌های اخیر، کم‌رنگ‌‌ کردن محدودیت‌های اجتماعی به‌ ویژه برای‌ زنان بر کارایی و وظیفه این نیروها تاثیر گذاشته است.
فیصل، یکی از افراد سابق در این نیروها، به‌ واسطه از بین رفتن ماهیت وظیفه‌‌اش مجبور به استعفاء شده است. او که برای فاش نشدن هویت واقعی‌اش با نام سوری روبروی دوربین خبرگزاری فرانسه حاضر شد، می‌گوید: "تمام کارهای ممنوعی که باید جلویشان را می‌گرفتم الان دیگر آزاد شده‌ است و اکنون ماموران اخلاق از امتیازات سابق بهره‌مند نیستند و وظیفه واقعی آن‌ها مشخص نیست."
تعدادی از کاربران قوانین جدید عربستان را تایید و برای بهبودی حجاب در ایران نیز ابراز امیدواری می‌کنند. عده‌ای درباره تغییر سیاست سعودی‌ها در مورد حجاب عنوان می‌کنند کشور عربستان حکومت را از دین جدا ساخته و این موضوع می‌تواند در پیشبرد اهداف سیاسی مثمر ثمر باشد. برخی از کاربران هم بر این باورند که دادن آزادی باعث آرامش روحی مردم است اما برخی دیگر معتقدند آزادی برای زنان، بی‌بند و باری را افزایش داده و موجب وقوع جرم خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала