دانشمند روس یک فاجعه جهانی در سال های آینده را پیش بینی کرد

© REUTERS / Kyodoدانشمند روس یک فاجعه جهانی در سال های آینده را پیش بینی کرد
دانشمند روس یک فاجعه جهانی در سال های آینده را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
اقلیم شناس روس یک فاجعه جهانی با جاری شدن سیل در 30 درصد از زمین را پیش بینی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ورنادسکی ولادیمیر ریابوف، اقلیم شناس و دانشیار آکادمی فناوری کشاورزی KFU می گوید: اگر در 30 سال آینده میانگین دمای کره زمین بیش از یک و نیم درجه افزایش یابد، تغییرات طبیعی فاجعه بار در انتظار بشریت است.
به گفته این دانشمند، گرم شدن کره زمین تنها به دلیل فعالیت های انسانی نیست: علت اصلی فرآیندهای طبیعی است. افراد می توانند برخی تغییرات را تسریع یا کاهش دهند.
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ
ریابوف توضیح داد که در طول 40 سال گذشته، گرمایش روی سیاره شدیدتر از همیشه بوده است: میانگین دما دو درجه افزایش یافته است.
وی هشدار داد: "و پیامد تغییرات سریع آب و هوا بلایای طبیعی خواهد بود. هر چه این تغییرات جهانی تر باشد، بلایای خطرناک تر است."
این دانشمند یادآور شد که در توافقنامه آب و هوای پاریس هشداری وجود دارد: اگر طی 30 سال آینده سیاره بیش از یک و نیم درجه گرمتر شود، یک فاجعه آغاز خواهد شد. ریابوف افزود و افزایش فراوانی بلایای طبیعی، به ویژه طوفان ها و بارندگی ها، فقط یک مقدمه خواهد بود.
وی ادامه داد: آغاز بلایای عظیم ممکن است ذوب شدن یخ ها در اقیانوس ها و بعداً در قله های کوه ها باشد که در این صورت 30 درصد زمین زیر آب می رود.
اقلیم شناس تاکید کرد: مناطقی با جمعیت زیاد زیر آب خواهند رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала