جمالیان: بیش از نیمی از مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی به امیکرون آلوده می باشند

© REUTERS / Dado Ruvicجمالیان: بیش از نیمی از مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی به اومیکرون آلوده می باشند
جمالیان: بیش از نیمی از مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی به اومیکرون آلوده می باشند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: سویه امیکرون در 55 درصد از نمونه‌های مثبت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تشخیص داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شدت شیوع آمیکرون بسیار بالا است اما متأسفانه بخاطر باور غلط که عوارض امیکرون سطحی است و نیاز به بستری شدن ندارد سبب عادی انگاری آن از سوی مردم، مسؤلین و اصناف شده است.
وی افزود: جلسات و مراسمات مثل قبل از کرونا در حال انجام است و این مسئله از اهمیت موضوع کم می‌کند در صورتی که امیکرون نوع دیگری از کرونا است و به همان اندازه هم کشنده خواهد بود. با وجود اینکه زمان زیادی از شناسایی امیکرون نگذشته اما شیوع آن بسیار بالاست و هم اکنون 55 درصد نمونه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از نوع امیکرون است و این نشان می‌دهد امیکرون به شدت در حال انتقال و شیوع است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: هرچند موارد بستری و فوتی خوشبختانه افزایش پیدا نکرده است و مطمئناً در پایان بهمن ماه و اوایل اسفند یک پیک افزایشی بستری خواهیم داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала