هشدار خطر فروپاشی ایالات متحده آمریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرقت نشانگر ایستگاه قطار در روسیه توسط کارمند سفارت آمریکا
سرقت نشانگر ایستگاه قطار در روسیه توسط کارمند سفارت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
به گفته کارشناسان مطالعات جنگ‌های داخلی، دلایلی برای نگرانی در خصوص حفظ یکپارچگی ایالات متحده آمریکا وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، تیموتی اسنایدر، مورخ معروف آمریکایی و پرفسور دانشگاه ییل در مصاحبه با بیزنس اینسایدر اظهار داشت که به گفته کارشناسان مطالعات جنگ‌های داخلی، وضعیت در ایالات متحده به نظر می رسد بسیار بد باشد. به گفته وی دلایلی برای نگرانی در مورد آینده آمریکا وجود دارد.
به گفته این مورخ شاخص‌های خاص نشان می‌دهد که ایالات متحده در آستانه یک تضاد جدی است که می‌تواند منجر به فروپاشی این کشور شود. اسنایدر معتقد است که در صورت پیروزی رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴، این ریسک وجود دارد که ایالات متحده شکل حال حاضر خود بعنوان یک کشور را از دست بدهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
دادستانی نیویورک فرزندان ترامپ را برای بازجویی در مورد کسب و کار وی احضار کرد
اسنایدر تصریح کرد که از دید افرادی که مطالعات مربوط به شرایط لازم برای ظهور جنگ‌های داخلی را انجام می‌دهند، وضعیت امریکا "به نظر نمی‌آید بسیار خوب باشد." در این راستا اسنایدر به درجه بالای قطبی شدن جامعه و تجلیل از خشونت اشاره می‌کند.
پرفسور دانشگاه ییل افزود: جامعه شناسانی که موضوع را از موضع بی طرف مطالعه می‌کنند، شاخص های خاصی را مشاهده می‌کنند که نشان می‌دهد ما در آستانه بروز نوعی درگیری هستیم. اسنایدر در عین حال رئیس جمهور شدن فردی که از لحاظ فنی با "اختلاف فاحش" بازنده انتخابات شده است، را منتفی ندانست. به گفته وی، یک سری ترفندها می‌تواند به این امر کمک کند و این سناریو می تواند منجر به جنگ داخلی و فروپاشی آمریکا شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала