ششمین نابودی همگانی بر روی زمین آغاز شده است

© Sputnik / Maria Plotnikova /  مراجعه به بانک تصاویر ششمین نابودی همگانی بر روی زمین آغاز شده است
ششمین نابودی همگانی بر روی زمین آغاز شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
زیست شناسان فرانسوی و هاوایی شواهدی از انقراض دسته جمعی بی مهرگان ارائه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، زیست شناسان دانشگاه هاوایی در مانوآ و موزه ملی تاریخ طبیعی پاریس شواهدی از آغاز یک انقراض دسته جمعی جدید توسط انسان ارائه کرده اند. محققان یافته های خود را در مجله Biological Reviews منتشر کردند.
همانطور که دانشمندان می نویسند، ششمین انقراض دسته جمعی تاکنون گروه های خاصی از موجودات را که در مضیقه هستند تحت تاثیر قرار می دهد. این توضیح می دهد که چرا میزان انقراض حیوانات ذکر شده در فهرست قرمز IUCN ("کتاب قرمز") با پس زمینه تفاوتی ندارد. فهرست گونه‌های کمیاب و در معرض خطر موجودات زنده تنها شامل بخش کوچکی از بی‌مهرگان است که بر اساس وضعیت حفاظتی ارزیابی شده‌اند. تخمین نرخ واقعی انقراض موجودات در این گروه بسیار بیشتر از مقدار پس زمینه است.
سیارک عامل اصلی انقراض دایناسورها بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2019
سیارک عامل اصلی انقراض دایناسورها بوده است
به گفته محققان، از حدود قرن شانزدهم، نرم تنان 7.5 تا 13 درصد از دو میلیون گونه خود را از دست داده اند. این 150-260 هزار گونه است که چندین مرتبه بیشتر از تعداد ذکر شده در کتاب قرمز (882 گونه) است. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه موجودات زنده دریایی به بحرانی مشابه با موجودات غیردریایی رسیده اند، وجود ندارد. گونه های جزیره ای بسیار بیشتر از گونه های قاره ای آسیب دیدند.
نویسندگان اثر با این جمله که انقراض جدید نظم طبیعی اشیا است موافق نیستند. در حال حاضر، انسان تنها نیروی قابل توجهی است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر بیوسفر زمین بگذارد. همانطور که کارشناسان نتیجه می‌گیرند، در مواجهه با بحران رو به رشد، دانشمندان باید از روش‌های باستان‌شناسی پیشگیرانه استفاده کنند، تا حد امکان گونه‌ها را قبل از ناپدید شدن جمع‌آوری و مستندسازی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала