سونامی به سواحل ژاپن رسید + فیلم

اشتراک
امواج سونامی ناشی از فوران آتشفشانی منطقه هونگا تونگا-هونگا هاآپای در زیر آب‌های اقیانوس آرام به کشور تونگا رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ژاپن تایمز"، امواج سونامی ناشی از فوران آتشفشانی منطقه هونگا تونگا-هونگا هاآپای در زیر آب‌های اقیانوس آرام به کشور تونگا رسید.
خاکستر این فوران آتشفشانی بر روی شهر نوکوآلوفا، پایتخت مجمع‌الجزایر تونگا فرود آمده است. پس از یک فوران عظیم آتشفشانی در زیر آب‌های اقیانوس آرام جنوبی برای چندین کشور از جمله تونگا، فیجی و نیوزیلند هشدار وقوع سونامی صادر شده است.
این تازه‌ترین فوران از مجموعه فوران‌های آتشفشان منطقه هونگا تونگا-هونگا هاآپای است که در سراسر اقیانوس آرام جنوبی احساس شده است. پایتخت مجموع جزایر تونگا در حدود ۶۵ کیلومتری شمال فوران آتشفشان واقع شده است.
مجموعه آتشفشان‌های منطقه هونگا تونگا-هونگا هاآپای در حدود ۶۵ کیلومتری شمال پایتخت تونگا واقع شده است. کشور تونگا به دنبال فوران آتشفشان زیر دریایی "هونگا تونگا" هشدار سونامی صادر کرد.
گفتنی است، سرویس هواشناسی تونگا اعلام کرد که هشدار سونامی برای سراسر کشور صادر شده است.
در نیوزیلند نیز در فاصله بیش از ۲۳۰۰ کیلومتری مقامات این کشور نسبت به طوفان ناشی از این فوران هشدار داده بودند. آژانس ملی مدیریت شرایط اضطراری این کشور اعلام کرد که به دنبال فوران آتشفشانی ممکن است در برخی از مناطق جریان‌های قوی و غیرعادی آب و موج‌های غیرقابل پیش‌بینی ایجاد شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала