بیانیه بغداد در محکومیت حمله موشکی به سفارت آمریکا

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
وزارت خارجه عراق حمله به سفارت آمریکا را محکوم و اعلام کرد دولت عاملان آن را تحت پیگرد قرار داده و مجازات خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در بیانیه‌وزارت امور خارجه عراق آمده است"هرگونه اقدامی را که منجر به ناامنی و عدم ثبات در عراق شود، به‌ویژه حمله موشکی اخیر منطقه سبز در بغداد، پایتخت، قاطعانه محکوم می‌کنیم".
در این بیانیه اضافه می شود : ما بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر تأمین امنیت و حفاظت از هیت‌های دیپلماتیک و اتخاذ همه تضمین‌ها برای تسهیل کار آنها مطابق با آنچه در کنوانسیون‌های بین‌المللی تصریح شده است، تاکید می‌کنیم.
پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در عراق + ویدئو
همپچنین خاطرنشان می شود : امنیت و ثبات عراق یک گزینه نیست، بلکه مسیری اجتناب ناپذیر است که نشان دهنده حضور دولت با نهادهایش و امنیت جامعه آن است.
پیش از این یک منبع امنیتی اعلام کرد که حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز در پایتخت عراق با سه موشک از منطقه کراره در شهر الدوره در جنوب بغداد صورت گرفت که دو مورد از این موشک‌ها توسط سامانه دفاع هوایی "سرام" رهگیری شد و موشک سوم در نزدیکی سفارت سقوط کرد.
تیم رسانه ای امنیتی عراق تاکید کرد که این حملات موشکی "یک اقدام تروریستی بزدلانه" است.
سفارت آمریکا در بغداد هم با اشاره به اینکه "حمله موشکی به محوطه سفارت آمریکا توسط گروه‌های تروریستی انجام شد که به دنبال تضعیف امنیت، حاکمیت و روابط بین‌الملل عراق هستند"، آن را تجاوز به حاکمیت عراق خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала