بلینکن: آمریکا و ناتو آماده ادامه گفتگو با روسیه هستند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده و ناتو برای گفتگوی بیشتر با روسیه آماده هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بلینکن در توئیتی نوشت: "از صحبت با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از شورای ناتو-روسیه در این هفته خوشحال شدم. آمریکا و ناتو، متحد و آماده گفتگوی متقابل بیشتر با روسیه هستند."
روز دوشنبه، روسیه و ایالات متحده دور جدیدی از گفتگوها را در مورد ثبات استراتژیک در ژنو برگزار کردند. پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد. روز پنجشنبه رایزنی هایی در مقر سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین انجام شد. محور اصلی این گفتگوها، پیشنهادات امنیتی بود که طرف روسی در پایان سال گذشته به دلیل تشدید بحران در اوکراین به آمریکا و ناتو ارائه کرد.
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن اوکراین به این بلوک و ایجاد پایگاه های نظامی در جمهوری های سابق شوروی طلب می کند.
روز پنجشنبه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی RTVI از جمله اعلام کرد روسیه تنها به این دلیل که تلاش می کند قاطعانه از منافع خود دفاع کند، اکنون مخالف اصلی ناتو است. این دیپلمات روس همچنین گفت که ایالات متحده و متحدانش در مورد نکات کلیدی پیشنهادهای امنیتی روسیه به مسکو "نه" می گویند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала