کوسه های ببری به دلیل گرم شدن کره زمین شروع به تهدید انگلیسی ها کرده اند

© AFP 2023 / Cameron Grantکوسه های ببری به دلیل گرم شدن کره زمین شروع به تهدید انگلیسی ها کرده اند
کوسه های ببری به دلیل گرم شدن کره زمین شروع به تهدید انگلیسی ها کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
تغییرات آب و هوایی می تواند کوسه های خطرناک ببری را مجبور به مهاجرت به سمت بریتانیا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه میرور (The Mirror)، این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه میامی ، دانشکده علوم دریایی و جوی روزاینستل (Rosenstiel) پس از یک مطالعه جدید انجام شد.
کارشناسان اطلاعات مربوط به حرکت کوسه‌های ببری در 9 سال گذشته و داده‌های مربوط به تغییرات دمای سطح دریا در 40 سال گذشته را تجزیه و تحلیل کردند. افزایش دمای اقیانوس ها زمان و جهت مهاجرت کوسه ببر را تغییر داده است. این گونه برای زنده ماندن به گرما نیاز دارد و بنابراین در گذشته آب های سرد انگلستان برای آنها مناسب نبود. با این حال، گرمایش زمین وضعیت را تغییر داده است و بریتانیا را به مکانی جذاب تر برای این کوسه ها تبدیل کرده که تهدیدی برای ساکنان این کشور خواهد بود.
موج ‌سوار آمریکایی، قربانی حمله کوسه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2020
موج ‌سوار آمریکایی، قربانی حمله کوسه شد + ویدئو
کوسه های ببری پس از نظر تعداد حملات مرگبار به انسان، از نهنگ های بزرگ در رتبه دوم قرار دارند. در عین حال، انگلیسی ها نیز می توانند برای بزرگترین شکارچیان در آب های گرمسیری خطر ایجاد کنند. به گفته پروفسور نیل هامرشلاگ، رهبر این مطالعه، کوسه ها به دلیل تغییر الگوی مهاجرت، در برابر ماهیگیری تجاری آسیب پذیر شده اند.
علاوه بر این، جابجایی غیرمنتظره کوسه های ببری می تواند تأثیر عمیقی بر اکوسیستم داشته باشد. با توجه به موقعیتی که کوسه های ببری به عنوان بزرگترین ماهی های درنده اشغال می کنند، تغییر جهت حرکت آنها می تواند بر رابطه بین درندگان و طعمه هایشان تأثیر بگذارد. هامرشلاگ توضیح داد که این منجر به عدم تعادل اکولوژیکی و افزایش برخورد کوسه ها با مردم می شود.
در سال 2021 دمای اقیانوس ها به رکوردهای بی سابقه ای رسید. کارشناسان تخمین می زنند که اقیانوسها حدود 14 زتاژول بیشتر از سال 2020 که رکورد قبلی را در اختیار داشت، گرما جذب کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала