لاوروف: در روند احیای برجام پیشرفت های واقعی حاصل شده است

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: در روند احیای برجام پیشرفت های واقعی حاصل شده است
لاوروف: در روند احیای برجام پیشرفت های واقعی حاصل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز جمعه، اظهار داشت که در موضوع احیای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیشرفت واقعی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری سالانه گفت:" در مورد برنامه هسته ای ایران موضع واقع بینانه تری اتخاذ می کنم. در این زمینه پیشرفت واقعی وجود دارد، تمایل واقعی وجود دارد، در وهله اول بین ایران و آمریکا، برای درک نگرانی ها، و چگونگی در نظر گرفتن این نگرانی ها در یک بسته. این فقط می تواند یک بسته راه حل باشد، همانطور که خود معامله هسته ای خودش نیز یک بسته راه حل بود."
لاوروف: روسیه در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
لاوروف: روسیه در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد
لاوروف افزود که مسکو امیدوار است که توافق حاصل شود. به گفته وی، مهم است که ایران واقع بین باشد و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و کشورهای غربی نیز به دنبال ایجاد تنش و فشار روانی نباشند.
توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.
هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. حالا جوزف بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا اعلام می کند قصد دارد به برجام بازگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала