هشدار وزیر خارجه آمریکا به ایران: وقت محدودی برای بازگشت به پایبندی به برجام وجود دارد

© REUTERS / Ben Stansallآنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه رادیویی NPR اعلام کرد ایران باید در نظر داشته باشد که چارچوب زمانی محدودی برای دستیابی به توافق در مورد بازگشت به پایبندی به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن گفت:"ما همچنان معتقدیم که اگر بتوانیم در هفته‌های آینده - نه ماه‌ها، بلکه هفته‌ها - به برجام بازگردیم، این بهترین راه‌حل برای امنیت ما و امنیت متحدان و شرکای ما در منطقه خواهد بود. ما وقت بسیار بسیار کمی داریم . باند فرودگاه بسیار کوتاه است."
به گفته او، این به این دلیل است که "ایران به نقطه‌ای نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود که بتواند مواد شکافت‌پذیر کافی برای تسلیحات هسته‌ای را در یک بازه زمانی بسیار بسیار کوتاه تولید کند زیرا آ‌نها کار جدیدی را دارند انجام می‌دهند که در نتیجه آن از محدودیت‌ها بر اساس توافقنامه دست برداشته اند".
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
بلینکن: خروج از برجام جزو بدترین تصمیم‌های آمریکا بود
وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد: "بنابراین، فکر می‌کنم چند هفته باقی مانده است تا ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی متقابل برگردیم یا نه".
روز قبل، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که به گفته مقامات آمریکایی، در مذاکرات وین درباره برجام پیشرفت هایی حاصل شده است، اما این کافی نیست.
وی در یک نشست خبری گفت: "در هفته های گذشته، ما شاهد پیشرفت اندکی بوده ایم. البته این بهتر از عدم پیشرفت است." پرایس در عین حال تاکید کرد که با این وجود، چنین موفقیت های اندکی برای حل مشکل هسته ای ایران کافی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала