ماجرای فتوای جعل کارت واکسن +عکس

CC BY 4.0 / IRNA / کارت واکسن دیجیتال
کارت واکسن دیجیتال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
دو نفر از به اصلاح، لیدر‌های طب اسلامی به نام‌های محمدمهدی و فرج قاسمی که دو برادر و هر دو روحانی هستند فتوای شرعی مبنی بر صدور و تهیه کارت واکسن جعلی داده‌اند.
گزارش اسپوتنیک، این اشخاص با توجیه شرعی، حتی رشوه دادن برای این اقدام را نیز صحیح و واجب اعلام کرده‌اند و جهت اثبات ثواب برای جعل کارت واکسن نیز چند حدیث آورده‌اند. در خبرهایی که در رابطه با این موضوع در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود گفته می‌شود که این افراد از ابتدای شروع کرونا با فروش انبوه علوفه فاسد تحت عنوان داروی درمان کرونا به ثروت میلیاردی رسیده‌‌اند. گستردگی فعالیت این افراد به گونه‌ای است که آنها دارای چندین انبار علوفه و دارو‌های تقلبی در محله نیروگاه قم، کرج و جنوب تهران می‌باشند.
علاوه بر این در سایه عدم نظارت وزارت بهداشت، آنها به طور مستمر با برگزاری کلاس‌های تحت عنوان آموزش طب اسلامی، برای افراد ساده لوح و کم سواد مذهبی در سراسر ایران، شهریه‌های هنگفت دریافت و در انتها مدارک جعلی و ساختگی به آنها ارائه می‌کنند.
لازم به ذکر است که ادامه فعالیت و عدم برخورد وزارت بهداشت در قبال اعمال کلاهبرداران سابقه‌دار و دارای پرونده ای، عواقب بسیار خطرناکی برای سلامت عمومی جامعه خواهد داشت.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این حواشی واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند که استفاده از نام اسلام برای چنین اقداماتی مردم را نسبت به دین بی‌اعتماد می‌کنند.
با این که تقریبا تمامی کاربران از موثر بودن واکسن و کاهش آمار مرگ و میر بیماران پس از خلق واکسن سخن می‌گویند اما حتی کاربرانی که با واکسن مخالفت دارند نیز این فتوا را بی‌اساس و بی‌تاثیر می‌خوانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала