دبیر کل ناتو از آمادگی این اتحادیه برای کنترل متقابل تسلیحات با روسیه خبر داد

© REUTERS / Francois Lenoirاستولتنبرگ، دبیر کل ناتو
استولتنبرگ، دبیر کل  ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درمصاحبه با رادیو لهستان گفت که ناتو برای کنترل متقابل تسلیحات از جمله تسلیحات هسته ای با روسیه آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ گفت: ما باید بین چند موضوع تمایز قائل شویم. خروج یکجانبه نیروها از اراضی ناتو، که روسیه با پیشنهاد قراردادی برای امضای آن از سوی ما به دنبال آن است، چیزی است که منتفی است. ما به چنین مصالحه ای تن در نخواهیم داد. ما حق داریم از همه متحدان با کمک حضور نیروها در جناح شرقی محافظت کنیم . در عین حال، اتحادیه (ناتو ) برای کنترل دوجانبه، برابر و متقابل تسلیحات آماده است".
لاوروف: ناتو به طور غیرطبیعی اوکراین و کشورهای اسکاندیناوی را به صفوف خود می کشاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
لاوروف: ناتو به طور غیرطبیعی اوکراین و کشورهای اسکاندیناوی را به صفوف خود می کشاند
وی افزود: "اما این باید متقابل و قابل راستی آزمایی باشد. این در مورد نیروهای متعارف و هسته ای صدق می کند. ما قبلاً دیده ایم که کنترل تسلیحات می تواند تنش را در هر دو طرف کاهش دهد."
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو از جمله از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، پیوستن اوکراین به این بلوک و ایجاد پایگاه های نظامی در جمهوری های سابق شوروی طلب می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала