آمریکا روسیه را در صورت استقرار نیروهایش در آمریکای لاتین تهدید به تلافی کرد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2022
اشتراک
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، قول داده است که اگر روسیه نیروهای مسلح خود را در آمریکای لاتین مستقر کند، واشنگتن پاسخ سختی به مسکو خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، وی این مطلب را در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید پس از سه دیدار بین کشورهای غربی و روسیه در اروپا اعلام کرد
سالیوان همچنین در مورد اهرم های فشار به روسیه در صورت تشدید تنش در اوکراین صحبت کرد. وی تصریح کرد که تحریم ها علیه مسکو بخشی از ابزار موجود است. به گفته وی، واشنگتن اهرم های دیگری نیز دارد. وی گفت: "این ابزارها به منافع و فرصت ها در حوزه امنیت فدراسیون روسیه مربوط می شود.
از آمریکا خواسته شد تا نیروهای نظامی خود را از مرزهای روسیه دور کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
از آمریکا خواسته شد تا نیروهای نظامی خود را از مرزهای روسیه دور کند
سالیوان افزود که هدف واشنگتن و متحدانش "درگیر شدن در یک مارپیچ تشدید تنش نیست، بلکه یافتن راهی برای برون رفت" از این وضعیت است که با اصول و منافع آنها سازگار باشد.
در کنگره ایالات متحده لایحه ای برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه در صورت تشدید درگیری ها در اوکراین ارائه شده است. نمایندگان کنگره آمریکا به فکر ممنوع کردن عملیات با بدهی های دولتی اولیه و ثانویه برای روسیه هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала