لاوروف: آمریکا قول داده که تضمین‌ های امنیتی را روی کاغذ بیاورد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: آمریکا قول داده که تضمین‌ های امنیتی را روی کاغذ بیاورد
لاوروف: آمریکا قول داده که تضمین‌ های امنیتی را روی کاغذ بیاورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: انتظار پاسخ مسکو از غرب نباید طولانی باشد؛ به ما قول پاسخ کتبی داده شده است، منتظر می مانیم، سپس اقدامات بعدی خود را مشخص خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در برنامه تلویزیون شبکه یک روسیه گفت: نمایندگان واشنگتن و دبیرکل ناتو قول داده اند که به پیشنهادات مسکو در مورد تضمین های امنیتی به صورت کتبی پاسخ دهند.
آمریکایی ها به ما قول دادند که تلاش کنند، اما ما به آنها گفتیم که باید خیلی تلاش کنید تا هفته آینده پیشنهادات متقابل خود را ارائه دهید. استولتنبرگ دبیرکل ناتو، به نمایندگی از ائتلاف آتلانتیک شمالی نیز داوطلب شد تا تصمیم خود را روی کاغذ بیاورد. فکر می‌کنم حدود یک هفته دیگر هم جواب ها مشخص می شود و پس از آن به همراه وزیر دفاع به رئیس‌ جمهور گزارش می‌دهیم.
واکنش لاوروف به نتیجه گفتگوی تلفنی پوتین و ترامپ - اسپوتنیک ایران
سرگئی لاوروف
وزیر امور خارجه روسیه
رئیس دیپلماسی روسیه هشدار داد که انتظار پاسخ مسکو "نباید طولانی باشد" همانطور که ولادیمیر پوتین در دانشکده وزارت امور خارجه و در سخنرانی های دیگر صحبت کرد.
وزیر امور خارجه افزود: به ما قول پاسخ کتبی داده شده است، منتظر می مانیم، سپس اقدامات بعدی خود را مشخص خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی که در ژنو و بروکسل برگزار شد و در آن رایزنی بین روسیه و آمریکا و نشست شورای روسیه و ناتو برگزار شد، جنبه تجاری داشت.
لاوروف تصریح کرد: موضع غرب کاملاً سخت، در جایی متکبرانه و سازش ناپذیر است، با این حال با آرامش و به شیوه ای تجاری بیان شد که به ما امکان می دهد روی چشم انداز درک مذاکرات انجام شده در واشنگتن حساب کنیم.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که طرف روسی نیز با داشتن آن استدلال هایی که غرب ندارد، در موضع خود ثابت قدم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала