دختر نظربایف برای اولین بار درباره ناآرامی های قزاقستان اظهار نظر کرد

© REUTERS / Pavel Mikheyevاعتراضات در قزاقستان
اعتراضات در قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
عالیه نظربایوا، کوچکترین دختر نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور سابق قزاقستان، برای اولین بار در اینستاگرام خود درباره ناآرامی های این کشور اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نظربایوا در پیام خود آنچه را که در کشورش اتفاق افتاد وقایع غم انگیز خواند و همچنین به خانواده های قربانیان تسلیت گفت. وی نوشت: بگذارید این درس خشونت بار برای همه ما آخرین درس در تاریخ ما باشد. وقتی مردم در زمان صلح می میرند، درست نیست".
علاوه بر این، دختر رئیس جمهور سابق از شهروندان قزاقستان برای حمایت از پدرش تشکر کرد. به گفته او، نظربایف "پیام های زیادی از ساکنان مناطق مختلف دریافت می کند." وی همچنین برای قزاقستان صلح و رفاه و برای مردم قزاقستان بهروزی و سلامتی آرزو کرد.
پیش از این، روزنامه ساندی تلگراف گزارش داده بود که در سال 2006، عالیه نظربایوا یک عمارت را در شمال لندن خرید و قصد داشت تابعیت بریتانیا را دریافت کند. پس از درگیری بین دختر نظربایف و مشاوران مالی او، از مخارج هنگفت وی اطلاع حاصل شد.
نظربایف تقریباً 30 سال رئیس جمهور قزاقستان بود و در مارس 2019 از این سمت کنار رفت. پس از آن، او رئیس مادام العمر شورای امنیت قزاقستان و رئیس حزب حاکم نور اوتان شد و پایتخت این جمهوری، آستانه، به افتخار او به نورسلطان تغییر نام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала