سیاستمداری در کره جنوبی قصد دارد خاور دور را از روسیه اجاره کند

© Sputnik / V. NemirovskiyПейзаж острова Сахалин
Пейзаж острова Сахалин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
هو یونگ کیونگ، نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی در صورت پیروزی در انتخابات، پیشنهاد اجاره مناطقی در خاور دور از روسیه را مطرح خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار کره جنوبی که رهبر حزبی به نام سودهای انقلابی است توضیح داد که منظور وی ساخالین، آمور، خاباروفسک، ماگادان، کامچاتکا و چوکوتکا است که به گفته او، کره ای های زیادی در آنجا زندگی می کنند. وی خاطرنشان کرد که این مناطق باید در اجاره بلندمدت برای ایجاد کمربند توسعه اقتصادی در مسیر بوسان-ولادیووستوک بهره برداری شوند.
گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
توافق آمریکا و کره جنوبی برای پایان دادن به جنگ کره
علاوه بر این، هو یونگ کیونگ گفت: در این مناطق که چندین برابر بیشتر از خاک کره جنوبی است، امکان تولید محصولات کشاورزی از جمله سویا و گندم وجود دارد که به تقویت روابط بین روسیه و جمهوری کره جنوبی کمک خواهد کرد. این سیاستمدار همچنین از امکان ساخت نیروگاه اتمی در این منطقه خبر داد که تامین کننده نیازهای شبه جزیره کره باشد. نامزد ریاست جمهوری گره جنوبی افزود: اگر کره بخش شرقی روسیه را توسعه دهد، سود و مزیت اقتصادی برای کشور خواهد داشت و خاور دور به منطقه توسعه یافته و دارای اهمیت حیاتی تبدیل خواهد شد.
پیش از این، یوری تروتنف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در خاور دور گفته بود که در سال 2021، فروش ماهی روسی به چین در مقایسه با سال های گذشته 67 درصد کاهش یافته است. این مقام مسئول وضعیت نامساعد در این زمینه را با تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و اقتصاد خاور دور توضیح داد. او در عین حال معتقد است که در نهایت راه حل بهینه برای رفع این مشکل پیدا شده است. این یک مکانیسم سهمیه‌بندی در ازای سرمایه‌گذاری است که به احداث کارخانه‌های فرآوری ماهی در کشور منجر شده تا ماهی به مناطق دیگر روسیه و اروپا عرضه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала