در اکوادور قصد دارند از ضایعات صنعت شکلات سازی، خانه بسازند + ویدئو

© Photo / Unsplash / Andrés Medinaشهر کیتو، پایتخت اکوادور
شهر کیتو، پایتخت اکوادور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
معماران آتلیه والنتینو گارری (Valentino Gareri Atelier) تصمیم گرفتند ‌در اکوادور با استفاده از زباله‌های صنعت شکلات سازی به خانه سازی بپردازند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دیزاین بوم (Designboom)، این شرکت معماری پروژه ساخت دهکده ای با پرینت سه بعدی با استفده از ضایعات دانه های کاکائو را ارائه کره استد.
برای متخصصان آتلیه والنتینو گارری هنگام تدوین نظریه ساخت دهکده این نکته مهم بود که ساختار خانه‌ها مدولار بوده و بسته به مکان، بتوان شکل یا اندازه آنها را تغییر داد . تمام ساختمان ها از مواد محلی مانند بامبو و فیبر گرفته شده از پوسته دانه های کاکائو ساخته خواهند شد تا از کره زمین در برابر انتشار گازهای گلخانه ای پخش شده در طول حمل و نقل مواد خام محافظت شود.
معماران، همراه با شرکت MUZE، تولید کننده اکوادوری شکلات و سازمان خیریه "آوانتی"، ایده ایجاد یک فضای مستقل و چند منظوره را در نظر داشتند - این دهکده دارای یک کارخانه شکلات سازی، یک کارخانه فرآوری ضایعات کاکائو، مرکز آموزشی و تحقیقاتی خود، محل های زندگی، منطقه کار مشترک و یک سایت اکوتوریسم خواهد بود. همچنین برنامه هایی برای اتصال این دهکده به بلاک چین (زنجیره بلوکی) و NFT (رمز غیر مثلی) وجود دارد.
رنگ تمام ساختمان ها از خانه های رنگارنگ مردم محلی و سایه های میوه های کاکائو الهام گرفته شده است، در حالی که شکل ساختمان ها به نمونه هایی از هنر اکوادور اشاره دارد. علاوه بر این، مخازن مخصوصی برای جمع آوری آب باران در پشت بام خانه ها تعبیه شده است. خیابان های عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه سواری در حریم روستا ساخته شده و همچنین زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی تعبیه می شود. کامیون ها یا خودروهای دارای موتورهای احتراق درونی اجازه ورود به روستا را نخواهند داشت - برای این روش های حمل و نقل، مسیر انحرافی در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала