جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به گلوله باران های جدید متهم کرد

© Sputnik / Murad Orujov جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به گلوله باران های جدید متهم کرد
جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به گلوله باران های جدید متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان مواضع ارتش آذربایجان را در مسیر کلباجار و تووز گلوله باران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است:" نیروهای مسلح ارمنستان در شب 11 ژانویه از ساعت 23.20 تا 05.10 صبح روز 12 ژانویه (00.50 - 06.10 به وقت تهران) از مواضع واقع در روستای یوخاری شورجا در منطقه باسارکچهیار از سلاح های سبک و مسلسل های کالیبر بزرگ به سمت مواضع نیروهای مسلح آذربایجان در حوالی روستاهای منطقه کلباجار و تووز شلیک کردند. در نتیجه اقدامات تلافی جویانه، گلوله باران دشمن دفع شد. پرسنل نیروهای مسلح آذربایجان متحمل تلفات جانی نشد و در حال حاضر وضعیت در این راستا پایدار است".
باکو : تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران از بین رفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
باکو : تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران از بین رفته است
در پایان سپتامبر 2020، درگیری ها در قره باغ از سر گرفته شد که منجر به تلفات در میان مردم غیرنظامی شد. طرفین چندین بار تلاش کردند تا آتش بس برقرار کنند، اما توافق سه جانبه ای که در شب 10 نوامبر به دست آمد موفقیت آمیز بود. با وساطت مسکو، آذربایجان و ارمنستان با توقف کامل آتشباری، ماندن در مواضع خود و تبادل اسرا و اجساد کشته شدگان موافقت کردند. علاوه بر این، مناطق کلباجار و لاچین و همچنین بخشی از منطقه آغدام که در دوره بین دو جنگ در قره باغ تحت کنترل جمهوری خودخوانده قره باغ بود، به باکو بازگردانده شده و نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه از جمله گذرراه لاچین مستقر گردیدند.
درگیری بر سر قره باغ، منطقه دارای اکثریت ارمنی بین آذربایجان و ارمنستان ، یک درگیری کهنه است که پس از فروپاشی اتحاد شوروی آغاز شده است. قره باغ در زمان شوروی و طبق حقوق بین الملل تا به حال در ترکیب جمهوری آذربایجان قرار دارد اما ارامنه این را قبول ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала