افتتاح ۲ ایستگاه مترو در تهران تا پایان سال 1400

© Photo / IRNAمتروی تهران
متروی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: تا پایان امسال ۲ ایستگاه جدید در خط هفت مترو تهران افتتاح و موتور توسعه احداث این ناوگان در شهر جدید پرند سرعت خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، همگان مترو را وسیله ای سریع، آسان و ارزان قیمت می دانند که این حمل و نقل ریلی بیش از ۲۰ سال است در کلانشهر تهران راه اندازی شده و هم اکنون در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است و تلاش می شود این ناوگان به شهرهای اقماری پایتخت از جمله پرند، پردیس و سایر شهرهای اطراف تهران برسد.
گرچه افزایش نرخ ارز و اعمال تحریم های خارجی موتور توسعه مترو را در تهران کاهش داد اما مدیریت شهری تلاش می کند با استفاده از منابع داخلی توسعه این ناوگان را با سرعت بیشتری ادامه دهد.
Метро Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
فرسودگی قطارهای مترو خطرآفرین است
هم اکنون مترو تهران در خطوط ۶ و ۷ تهران در حال توسعه است و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: تلاش داریم تا پایان امسال ۲ ایستگاه بوستان گفتگو و ایستگاه ۱۷ شهریور در تقاطع خیابان ۱۷ شهریور و بلوار قیام را افتتاح کنیم.
علی امام افزود: همچنین تا پایان امسال سه ورودی دوم در ایستگاه های مولوی، بریانک و مدافعان سلامت را در خط هفت افتتاح و در سال آینده نیز در صورت تامین منابع، حداقل ۲ ایستگاه در شمال خط هفت یعنی ایستگاه های دادمان و میدان کتاب افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: همچنین در خط ۶ نیز حداقل چهار ایستگاه به وسعت ۹ کیلومتر حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا دانشگاه تربیت مدرس شامل ایستگاه های میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، پارک لاله و کارگر شمالی را افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه برای سال آینده توسعه غربی خط چهار مترو تهران نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت گفت: توسعه غربی این خط شامل چهار کیلومتر از ایستگاه ارم سبز تا چهارباغ جنت آباد است که تلاش می کنیم در سال آینده ایستگاه پروانه در منطقه ۵ تهران را افتتاح شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خطوط کمبود پایانه در خطوط این ناوگان گفت: در خطوط یک، ۲ و پنج ما کمبود پایانه نداریم اما در خط سه اصلا پایانه نداریم که پایانه آزادگان در دست اجرا است، در خط چهار پایانه کلاهدوز راه اندازی شده و تلاش داریم تا اسفندماه پایانه اکباتان در این خط را افتتاح کنیم.
به گفته امام، در خط ۶ مترو نیز پایانه دولت آباد انتخاب پیمانکار شده و تجهیز کارگاه در حال انجام است و در آینده نیز مراحل احداث این پایانه در خط ۶ مترو آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: در خط هفت مترو با توجه به پیگیری پنج ساله هنوز نتوانستیم پایانه ای در این خط احداث کنیم چرا که زمین این پایانه در مجموعه ورزشی ورزشگاه تختی قرار دارد و تا کنون با مدیران وزارت ورزش نتوانستیم به تفاهم قطعی برسیم.
وی با اشاره به توسعه مترو تهران به شهر جدید پرند نیز گفت: این طرح نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان مقرر شد ۲۵ هکتار زمین که در مجاورت ایستگاه مترو قرار دارد از شرایط فعلی خارج و به مسکونی تبدیل شود و از طریق شرکت عمران شهر پرند نقدینگی این اراضی به شرکت مترو به جهت مراحل تکمیلی این مسیر انجام شود.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: از مسیر حدود ۲۰ کیلومتری راه‌آهن بین فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند، فقط ریل‌گذاری ۲ کیلومتر باقی‌مانده و اکثر قریب به اتفاق کارهای ساختمانی طول مسیر مثل احداث چهار پل، ابنیه مربوط به ایستگاه‌ها و پست‌های برق به اتمام رسیده است.
به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است و اولین ایستگاه این ناوگان مربوط به خط پنج مترو تهران و حومه است که در سال ۱۳۷۷ از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج امتداد یافت.
هم اکنون بیش از یک میلیون مسافر از طریق این ناوگان حمل و نقل ریلی جابجا می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала