اظهارات وزارت خارجه ایران درباره تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل متحد

© Photo / IRNAاظهارات وزارت خارجه ایران درباره تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل متحد
اظهارات وزارت خارجه ایران درباره تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: تأخیر در پرداخت حق عضویت ایران ناشی از تحریم‌ های ظالمانه آمریکا بوده و رایزنی‌ های لازم برای حل‌ و فصل موضوع در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داند. متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است.
سعید خطیب زاده تاکید کرد: به رغم مضایق متعدد ایجاد شده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌ های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد. در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریعتر حق عضویت مدنظر است.
سخنگوی وزارت خارجه در پایان اشاره کرد: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала