گزارش و تحلیل

آمریکا تا سال 2023 سلاح هایپر سونیک را دریافت می کند. آیا خیلی دیر نشده است؟

اعلام زمان آغاز آزمایش های دولتی موشک هایپرسونیک روسی "زیرکن"
اعلام زمان آغاز آزمایش های دولتی موشک هایپرسونیک روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
نشنال اینترست (ایالات متحده): روسیه موفقیت های مافوق صوت را به رخ می کشد اما آمریکا سرعت خود را کاهش می دهد.
اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی نشنال اینترست می نویسد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً زرادخانه هایپرسونیک روسیه را تبلیغ کرد و نگرانی های بی سابقه ای را در مورد توانایی های مشابه ایالات متحده ابراز نمود.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به موشک کروز ضد کشتی هایپرسونیک جدید 3M22 زیرکُن که قرار است در سال 2022 وارد خدمت شود، گفت: "ما اکنون یک موشک جدید هایپرسونیک دریایی با سرعت 9 ماخ را با موفقیت آزمایش کرده‌ایم و از ابتدای سال این موشک در خدمت ما خواهد بود. پوتین با اشاره به موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت جدید 3M22 زیرکُن گفت: زمان پرواز از کشف موشک هایپرسونیک تا محل هدف برای کسانی که دستور می دهند پنج دقیقه خواهد بود.
پنتاگون از آزمایش موفقیت آمیز توسعه سلاح هایپرسونیک خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
پنتاگون از آزمایش موفقیت آمیز توسعه سلاح هایپرسونیک خبر داد
پوتین سرمایه‌گذاری مستمر روسیه در سلاح هایپرسونیک را با وضعیت جناح شرقی زیرساخت‌های نظامی ناتو توضیح داده گفت: "کار به جایی رسیده است که سیستم های دفاع ضد موشکی شان اکنون در لهستان و رومانی مستقر شده اند و بر روی پرتابگرهای MK-41 که در آنجا هستند، ممکن است سیستم‌های ضربتی تاماهاوک نیز نصب شوند. این امر نیز برای ما تهدیدهایی ایجاد می ‌کند."
پوتین یادآور شد که واشنگتن اولین کسی بود که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد - INF و پیمان موشک‌های ضد بالستیک - ABM خارج شد و افزود: در پاسخ، ما مجبور شدیم کار بر روی ساخت سلاح های هایپرسونیک را آغاز کنیم. پاسخ ما چنین است.
پوتین با اشاره به آزمایش‌های اخیر کلاهک مافوق صوت توسط چین گفت: ما واکنش شرکای آمریکایی را در این مورد مشاهده کرده‌ایم. اما ما می دانیم که شرکای آمریکایی ما هنوز در ساخت سلاح های مافوق صوت کمی جلوتر هستند. آنها فقط در مورد آن صحبت نمی کنند و هیچ کس در مورد آن سر و صدا نمی کند. درست مثل اینکه آنها 10 سال پیش تسلیحات ضد ماهواره را آزمایش کردند و هیچ کس سر و صدا نکرد و حالا آنها آن را در اختیار دارند. روسیه اخیراً چنین آزمایشی را انجام داد – چه سر و صداهای زیادی در سراسر جهان بوجود آمده بود.
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
گزارش و تحلیل
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن
تفسیر پوتین شاید اولین موردی باشد که یک مقام عالی مقام روسیه ارزیابی کلی مثبتی از قابلیت های مافوق صوت آمریکا اظهار دهد. در سال‌های اخیر، کارشناسان و مفسران روسی بارها برنامه‌های تسلیحات مافوق صوت آمریکا را نادیده گرفته، تحقیر و حتی به تمسخر گرفته‌اند. پوتین در مقایسه خود از توانایی های ایالات متحده و چین توضیح بیشتری نداد. به هر حال، دیدگاه وی با عقیده همایش نمایندگان عالی رتبه وزارت دفاع ایالات متحده و کارشناسان نظامی مغایرت دارد. ماه گذشته، معاون فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده، ژنرال دیوید تامپسون، در مجمع امنیت بین المللی هالیفاکس گفت: "تا آنجا که به برنامه های مافوق صوت مربوط می شود، ما به اندازه چینی ها یا روس ها پیشرفته نیستیم."
کاخ سفید از آمادگی برای گفتگو با روسیه درباره عدم استقرار موشک در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
کاخ سفید از آمادگی برای گفتگو با روسیه درباره عدم استقرار موشک در اوکراین خبر داد
چین برای اولین بار گلایدر مافوق صوت DF-ZF خود را در رژه نظامی 2019 به نمایش گذاشت. در همان سال آن سیستم به آمادگی عملیاتی اولیه رسید. پیش از این مشخص شد که صنعت دفاعی چین علاوه بر سرمایه گذاری های کلان در توسعه موشک های هایپرسونیک، در حال انجام تحقیقات پیشرفته ای در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین با سرعت هایپرسونیک است.
انتظار می رود که ارتش ایالات متحده اولین سیستم مافوق صوت خود - سلاح مافوق صوت دوربرد ارتشی LRHW - را تا سال مالی 2023 دریافت کند. نیروی دریایی با تسلیحات مافوق صوت CPS فاصله چندانی از نیروی زمینی ندارد.
به یاد می آوریم که موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت جدید روسیه 3M22 "زیرکن" باید در سال 2022 وارد خدمت شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала