پیش بینی می شود که پایتخت قزاقستان به زودی تغییر نام دهد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiآمادگی اپوزیسیون سوری برای مذاکرات مستقیم با هیات دمشق در آستانه
آمادگی اپوزیسیون سوری برای مذاکرات مستقیم با هیات دمشق در آستانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
کنستانتین کالاچف، کارشناس سیاسی روس ابراز عقیده کرد پس از ناآرامی ها در قزاقستان، در میراث باقی مانده از دوره حکومت نورسلطان نظربایف اولین رئیس جمهور این کشور حتماً تجدید نظر شده و بزودی نورسلطان پایتخت قزاقستان به آستانه (نام قبلی خود) تغییر نام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس سیاسی روس گفت:"من معتقدم که این کار بسیار سریع انجام خواهد شد. با توجه این واقعیت که نام نورسلطان در گزارش های رسمی دیده نمی شود بلکه فقط پایتخت قزاقستان گفته می شود نورسلطان دوباره آستانه خواهد شد".
مأموریت سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
چندرسانه ای
مأموریت سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان + داده نمایی
در اوایل ژانویه، اعتراضات گسترده ای در قزاقستان به دلیل افزایش شدید قیمت گاز مایع آغاز شد. معترضان به زودی مطالبات سیاسی از جمله تقاضای خروج نظربایف از دنیای سیاست را مطرح کردند که در سال 2019 پایتخت قزاقستان به نام وی تغییر نام داده بود. اعتراضات به ناآرامی ها گسترده تبدیل شد. ساختمان های دولتی در مناطق مختلف به آتش کشیده شدند و معترضان در شهر تالدیکورگان موفق شدند مجسمه نظربایف را تخریب کنند.
در آستانه شورش ها، رئیس جمهور سابق از انظار عمومی ناپدید شد. جمعه گذشته، 7 ژانویه، یک نشریه قزاقستانی گزارش داد که نظربایف، دخترانش و خانواده هایشان این کشور را ترک کرده اند،اما 8 ژانویه، آیدوس اوکیبای سخنگوی نظربایف گفت که رئیس جمهور سابق در شهر نورسلطان است، به کار خود ادامه می دهد و با توقایف، رئیس جمهور فعلی و سران کشورهای دوست قزاقستان در تماس می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала