پرایس: پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران فعلا در سطح متوسط می باشد

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaپرایس: پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران فعلا در سطح متوسط می باشد
پرایس: پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران فعلا در سطح متوسط می باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: پیشرفت در مذاکرات وین تا کنون در سطح متوسط بوده و برای نجات توافق هسته ای با ایران به چیزهای بیشتری نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: "ما در مورد پیشرفت اندکی که در روزهای اخیر شاهد بودیم صحبت کردیم. البته، پیشرفت باید بیش از حد متوسط ​​باشد اگر که بخواهیم برجام (برنامه اقدام جامع مشترک) را نجات دهیم".
پرایس با مسئول دانستن دولت پیشین آمریکا برای ایجاد شرایط کنونی گفت: قول‌های که دولت پیشین برای فشار حداکثری داده بود و گفته بود که به توافق بهتری منجر خواهد شد، نه تنها عملی نشد، بلکه باعث جسورتر شدن حاکمان در آن کشور گردید.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا واشنگتن این هفته در وین، شاهد تغییری در موضع ایران بوده است یا نه، اطلاعات بخصوصی ارائه نداد اما با تکرار این که پیش رفت نسبتا کمی از آغاز دور هشتم مذاکرات انجام شده است، با توجه به پیش رفت های برنامه هسته ای ایران، بر اهمیت افزایش سرعت این پیش رفت و فوریت بخشیدن به آن تاکید کرد.
پرایس در پاسخ به این که آیا واقعا فکر می کند تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از برجام اشتباه بوده است، توضیح داد: مطمئناً نامعقول بود.
در وین، هشتمین دور مذاکرات برای احیای مجدد توافق هسته ای با ایران، که پیشتر توسط ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رها شده بود، در جریان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала