مجازات عجیب برای تخلف مالی نخست وزیر سابق ایتالیا +عکس

© Sputnik / Aleksandr KondratukДворник выбрасывает пластиковые бутылки в контейнер раздельного сбора отходов в городе Миасс
Дворник выбрасывает пластиковые бутылки в контейнер раздельного сбора отходов в городе Миасс  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
وایرال شدن دوباره خبر اتهام نخست وزیر پیشین ایتالیا به دلیل تخلف مالی و خدمات اجتماعی اجباری.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصاویری نسبتا قدیمی که چند سالی از انتشار آن می گذرد، بار دیگر در فضای مجای مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در این تصویر می توان مشاهده نمود که چگونه نخست وزیر سابق ایتالیا "برلوسکنی" در حال نظافت کردن است.
به نظر می رسد دلیل این موضوع، افزایش فساد اداری روز افزون در بسیاری از کشورهای مختلف دنیا منجمله کشورهای خاورمیانه می باشد.
ماجرای این موضوع از این قرار بود که دادگاهی در میلان، سیلویو برلوسکنی را به دلیل فساد مالی به پرداخت جریمه نقدی و خدمات اجتماعی اجباری محکوم کرده بود. این دادگاه برلوسکنی را موظف کرده بود تا حداقل ۱ روز در هفته در یک مرکز نگهداری سالمندان یا معلولان کار اجباری داشته باشد.
برلوسکنی هم اکنون 85 سال است و به دلیل کهولت سن از مجازات زندان معاف شده است. همچنین در قانون ایتالیا مجازات جایگزین انجام خدمات اجتماعی حبس خانگی است. نخست وزیر سابق ایتالیا این اتهامات را رد کرده و تمامی این اتهامات اقدامات انتقام جویانه دادستان‌ها و قضات چپ گرا قرار گرفته است.
تعدادی از کاربران بر این باورند قوانین مجازات ایتالیا بسیار آسان و سبک است اما عده‌ای بیان می‌کنند مجازات کار اجباری برای ۱ مرد مسن دشوار است. برخی از کاربران مورد انتقاد از رفتار قانون اساسی ایران در خصوص مفاسد اقتصادی بیان می‌کنند به نظر می رسد در دولت گذشته رسیدگی به این امور جایی در سیستم قضایی ایران نداشت اما به تازگی اقداماتی در راستای رسیدگی به مجرمان مفاسد اقتصادی صورت گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала