جدیدترین مته داغ برای حفاری حتی سخت ترین سنگ ها را ذوب می کند

© AFP 2023 / Sam Panthakyدستگاه حفاری
دستگاه حفاری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
شرکت نوپای "پترا" مستقر در سانفرانسیسکو اعلام کرد ربات حفاری حرارتی غیر تماسی جدیدش می‌تواند با اطمینان از سخت‌ترین سنگ روی زمین - ماده‌ای که معمولاً تجهیزات حفاری را تخریب می کند- آنقدر سریع و ارزان عبور کند که مبسیاری از پروژه‌های ایجاد تاسیسات زیربنایی زیرزمینی از نظر اقتصادی مقرون ‌به‌ صرفه شوند.
به گزارش اسپوتنیک، سیستم رباتیک نیمه خودکفای Swifty می‌تواند در هر سنگی تونلی به قطر 46 تا 152 سانتی‌متر بزند و آن را با یک سر خردکننده بسیار داغ تحت فشار بالا منفجر و ذوب کند - این فرآیند کاملاً آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد.
خودکفایی ایران در تعمیر دکل‌های حفاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2020
خودکفایی ایران در تعمیر دکل‌های حفاری
پترا که توسط کارآفرینی به نام کیم آبرامز تأسیس شده، توانایی‌های ربات جدید خود را با حفاری یک تونل 60 سانتی‌متری در کوارتزیت 6 متری نشان داد، که آبرامز در مصاحبه‌ای با CNBC آن را "سخت‌ترین سنگ روی زمین، سخت‌تر از گرانیت آبی" توصیف کرد که معمولاً باید منفجر شود." مته حرارتی سوئیفتی با سرعتی در حدود 2.5 سانتی متر در دقیقه در آن به پیش می رفت.
این شرکت می گوید این ربات جدید از ترکیب کنترل از راه دور و بینایی ماشینی برای انجام کار خود استفاده می کند و این اولین ربات میکروتونل زنی است که می تواند از تونل خود به عقب برگردد.
شرکت پترا همچنین اعلام کرد که فناوری جدید که هزینه آن 30 تا 90 درصد کمتر از روش‌های سنتی بدون تونل زنی است، دسترسی به جاهایی را که قبلاً برای حفاری غیرقابل دسترسی نبوده، باز می‌کند و کشیدن کابل‌های حیاتی و مهم ارتباطی و برق را در زیر زمین، جایی که آنها از خرابکاری، آتش سوزی، بادهای شدید و سایر خطرات و تهدیدها در امان خواهند بود، برای دولت‌ها و شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر می‌کند..
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала