تل آویو از دستگیری ۴ جاسوس ایران خبر داد

© AFP 2023 / Jack Guezتل آویو از دستگیری ۴ جاسوس ایران خبر داد
تل آویو از دستگیری ۴ جاسوس ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
اشتراک
سازمان اطلاعات امنیت اسرائیل [شاباک] مدعیست که ۴ زن به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران شناسایی و دستگیر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون اسرائیلی "کان" اطلاع داد که ۴ زن اسرائیلی و ۱ مرد به جرم جاسوسی برای ایران را حدود یک ماه پیش دستگیر شدند و با گذشت یک ماه به تازگی سرویس های امنیتی این کشور اجازه انتشار این خبر را داده اند.
به عنوان بخشی از تحقیقات مشترک شین بت و نیروهای ویژه پلیس اسرائیل برای جنایات بین‌ المللی، فعالیت‌ های یک شبکه جاسوسی ایرانی که زنان اسرائیلی را برای انجام وظایف مختلف در خاک اسرائیل استخدام می‌کرد، فاش شد.
فعالیت‌ هایی که مظنونان در آن در شبکه جاسوسی ایران نقش داشتند، از نزدیک [توسط سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل] رصد می‌شد تا اینکه مشخص شد بین افسر اطلاعاتی ایران و مظنونان اسرائیلی رابطه ایجاد شده است. بازرسان شواهد گسترده ای از این پیوندها جمع آوری کرده اند که پس از آن تعدادی از مظنونان متهم شدند.
شاباک خاطرنشان کرد: مردی به نام رامبد نامدار در فیس بوک با زنان اسرائیلی تماس گرفته و ادعا می کرد که او یک یهودی ساکن ایران است به درخواست او ارتباطات در چت تصویری واتس‌اپ ادامه یافت اما او صورت خود را نشان نمی داد با این ادعا که دوربینش کار نمی کند؛ علیرغم اینکه زنان مشکوک بودند که این مرد کارمند اطلاعات ایران است، برخی از آنها با وی در تماس بوده و با انجام وظایف مختلف موافقت کرده و از وی نیز پول دریافت می کرده اند.
در بیانیه شاباک اسامی چهار زن مظنون اصلی این پرونده ذکر شده است. این سرویس اطلاعاتی می‌گوید، آنها به‌ ویژه به درخواست یا مأموریت مستقیم رامبد نامدار، از وزارتخانه‌ها و ساختمان‌ های عمومی اسرائیل و همچنین سفارت آمریکا عکس گرفته‌ اند یا تلاش کرده‌اند تا از آنها عکس بگیرند. سرویس مطبوعاتی افزود که دفتر دادستانی منطقه اورشلیم "همه مظنونان را به اتهامات جدی متهم کرد."
در ادامه این ادعا عنوان شده است که از برخی این افراد خواسته شده که به یکی از نمایندگان زن کنست نزدیک شوند.
شاباک همچنین مدعی شد که همسر یکی از این زنان ساکن اسرائیل نیز به اتهام کمک در تصویربرداری از سفارت آمریکا دستگیر شده است.
این یک تحقیق جدی است که در آن یک شبکه جاسوسی ایرانی که در خاک اسرائیل فعالیت می کرده افشا و از بین رفته است.
نماینده شین بت که اظهاراتش توسط سرویس مطبوعاتی این اداره منتشر شده است، گفت: ما شاهد تلاش هایی برای جاسوسی در داخل اسرائیل هستیم. اطلاعات ایران به طور گسترده از اینترنت استفاده می کند و اخیراً شاهد افزایش تعداد چنین درخواست هایی از شهروندان اسرائیلی بوده ایم. این کار به منظور جمع‌ آوری اطلاعاتی انجام می‌شود که می‌تواند به ایران در مبارزه با اسرائیل کمک کند و همچنین مردم را مجبور به انجام وظایف مختلف و حتی مجبور کردن اسرائیلی‌ها به سفر به خارج از کشور به قصد آسیب رساندن به آنها کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала