دیوید ساسولی رئیس پارلمان اروپا درگذشت

© Fotolia / Leonid Shtandelگرانترین هنرمند معاصر ایران در گذشت
گرانترین هنرمند معاصر ایران در گذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
ساسولی نماینده سوسیالیست ایتالیایی به عنوان رئیس جدید پارلمان اروپا انتخاب شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، روبرتو کوئیلو، سخنگوی ریاست پارلمان اروپا در صفحه توییتری خود نوشت:" دیوید ساسولی ساعت ۱:۱۵ بامداد یازده ژانویه در بیمارستان شهر آویانو در ایتالیا درگذشت. تاریخ و مکان خاکسپاری در ساعات آتی اعلام خواهد شد".
دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا که از مدت‌ها قبل به دلیل اختلال عملکرد سیستم ایمنی در بیمارستان بستری بود، درگذشت. سخنگوی ساسولی اعلام کرد که وی در سن ۶۵ سالگی در بیمارستانی در ایتالیا درگذشت. ساسولی که از عوارض جدی ناشی از اختلال عملکرد سیستم ایمنی رنج می‌برد، از ماه دسامبر گذشته در بیمارستان بستری بود.
ساسولی ۶۵ ساله از حزب اتحاد پیشروی سوسیالیت ها و دموکراتها در پارلمان اروپا بود که برای دو سال و نیم برای این سمت انتخاب شده بود. ساسولی جایگزین آنتونیو تاجانی شده بود که از ۲۰۱۷ ریاست پارلمان اروپا را برعهده داشت. او نیز ایتالیایی بود.
ساسولی از اواخر ماه گذشته میلادی با علایم ذات الریه در بیمارستانی در استراسبورگ بستری شده بود. آزمایش کرونای این سیاستمدار ایتالیایی منفی بود و حال عمومی او نیز در ابتدا "خوب" ارزیابی می شد. وی که پیشتر از سرطان خون نیز رنج میبرد در پاییز امسال نیز به دلیل ابتلا به ذات الریه مدتی از محل کار خود در پارلمان دور بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала