اگر عمر طولانی می خواهید، هر روز یک قاشق از این روغن را بخورید

© Fotolia / Сarballoزیتون و روغن زیتون
زیتون و روغن زیتون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
روغن زیتون خطر مرگ به دلایل مختلف را در انسان ها کاهش می دهد، زیرا خطر بیماری های قلبی عروقی با خوردن این روغن کم می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه دانشمندان آمریکایی، مصرف منظم روغن زیتون در انسان با کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی عروقی، عصبی و بیماری های تنفسی مرتبط است. به نقل از مقاله منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق، دانشمندان آمریکایی به رهبری دکتر مارتا گواش-فر از دانشکده بهداشت عمومی تی اچ چان هاروارد، داده های سلامت بیش از 60 هزار زن و تقریبا 32 هزار مرد را که در زمان شروع مطالعه در سال 1990 هیچ بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند را مورد بررسی قرار دادند. این تجزیه و تحلیل بر اساس نتایج دو مطالعه چند متغیره - مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت - است که از اواسط دهه 1970 در ایالات متحده انجام شده است.
گرانی روغن نباتی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2020
گرانی روغن نباتی در ایران
نویسندگان پرسشنامه های 28 سال گذشته را بار دیگر نگاه کردند، در پرسشنامه‌هایی که هر چهار سال یکبار تکمیل می‌شد، شرکت‌کنندگان میانگین میزان غذایی مصرف‌شده، به‌ویژه انواع خاصی از چربی‌ها و روغن‌هایی را که برای پخت و پز استفاده می‌کردند و به وعده‌های غذایی اضافه می‌کردند را در برگه های مخصوص یادداشت می کردند. در 28 سال، 36856 عضو این آزمایش مرده اند. نتایج آنالیز نشان داد کسانی که به طور منظم روغن زیتون (بیش از نصف قاشق غذاخوری در روز) مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که اصلاً روغن زیتون مصرف نمی‌کردند، ۱۹ درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودند. خطر مرگ ناشی از سرطان 17 درصد، بیماری های عصبی - 29 درصد و بیماری های تنفسی - 18 درصد کمتر بود. دانشمندان ایران و کانادا دریافتند که مصرف منظم اسیدهای چرب که در آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود، خطر مرگ را به هر علت کاهش می دهد و امید به زندگی را افزایش می دهد. نتایج مطالعه دانشمندان ایرانی و کانادایی در مجله BMJ نشان می دهد که زیتون، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت می شود، خطر مرگ را به هر علت کاهش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала