خطرات اصلی برای بشریت شناسایی شد

© AP Photo / Beekash Roopun / L'express Mauriceخطرات اصلی برای بشریت شناسایی شد
خطرات اصلی برای بشریت شناسایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
گزارش ورم جهانی اقتصاد اعلام کرد: شکست در مبارزه با تغییرات اقلیمی به عنوان یکی از تهدیدات برای بشریت است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان سوئیسی "فورم جهانی اقتصاد" (WEF) در گزارشی آورد، که شکست در مبارزه با تغییرات آب و هوایی، شرایط آب و هوایی شدید، از دست دادن تنوع زیستی از جمله خطرات اصلی که ممکن است بشر در ۱۰ سال آینده با آن مواجه شود نام برده شد.
از ماه می تا سپتامبر ۲۰۲۱، متخصصان این سازمان با بیش از ۱۲ هزار نماینده از ۱۲۴ کشور جهان مصاحبه کردند. سه سطر اول رتبه بندی جدی ترین خطرات توسط مشکلات زیست محیطی اشغال شده است. ۵ جایگاه اول لیست کشورهایی که با تهدیدهایی در قالب نفاق اجتماعی و بحران معیشتی مواجه اند قرار گرفته اند.
رتبه ششم به خطر عفونت اختصاص داده شد. رتبه های هفتم و هشتم به مشکلات زیست محیطی اختصاص داده شده است - رتبه نهم به آسیب انسانی به محیط زیست و رتبه دهم بحران منابع طبیعی. در۱۰ رتبه اول تهدیدهایی در قالب بحران بدهی و رویارویی ژئواکونومیک قرار گرفته اند.
پاسخ دهندگان همچنین تهدیدات اصلی کشورهای خود را در دو سال آینده شناسایی کردند. مشکلات زیست محیطی توسط پاسخ دهندگان از استرالیا، بلژیک، کانادا، قبرس، دانمارک، آلمان، مجارستان، ایتالیا و سایر کشورها ذکر شده است. روسیه، آرژانتین، قزاقستان و جمهوری چک در فهرست کشورهایی قرار گرفتند که مشکل تغییرات آب و هوایی را نادیده گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала