جن ساکی: تهدیدهای ایران علیه مقامات سابق دولت ترامپ قابل قبول نیست

© REUTERS / Kevin Lamarque     خانم جن ساکی یکی از پردرآمدترین کارمندان کاخ سفید است
خانم جن ساکی یکی از پردرآمدترین کارمندان کاخ سفید است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
جمهوری اسلامی ایران بیش از 50 آمریکایی را به جرم مشارکت در ترور قاسم سلیمانی تحریم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تهدیدهای ایران علیه مقامات سابق دولت ترامپ قابل قبول نیست.
ساکی افزود: "نمی‌توانم از یک جایگاه علنی وارد جزئیات اطلاعاتی آمریکا شوم. ما به عنوان آمریکایی، در سیاست‌مان در قبال ایران و البته مسائل دیگر اختلاف نظر داریم، اما در عزم خود در برابر تهدیدها و تحریکات متحد هستیم.
ما در دفاع از مردم خود متحد هستیم و از مردم خود محافظت و دفاع خواهیم کرد. اما من قصد ندارم وارد جزئیات بیشتر شوم. ما قطعا لفاظی‌های علنی نگران‌کننده‌ای از سوی مقامات ایرانی درباره افراد دولت‌ قبلی آمریکا، حتی قبل از اعلام تحریم‌های آنها در آخر هفته شنیدیم و این غیرقابل قبول است".
ایران لیست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در ترور سردار سلیمانی را به روز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
ایران لیست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در ترور سردار سلیمانی را به روز کرد
گفتنی است، چندی پیش، سالیوان با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به درج ۵۲ شهروند آمریکایی در فهرست تحریم بابت ادعای تهران در مورد نقش‌شان در کشتن قاسم سلیمانی، به جمهوری اسلامی هشدار داده بود:"اشتباه نکنید: ایالات متحده آمریکا از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد".
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم بیش از ۵٠ شهروند آمریکایی از جمله مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ به اتهام شرکت در عملیات کشتن قاسم سلیمانی خبر داده بود.
در روزهای اخیر و همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، مقامات دولت دونالد ترامپ را تهدید به انتقام و "قصاص" کرده‌اند.
اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی گفته بود: زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از دورن خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم؛ هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم بدون این که ما حضور داشته باشیم.
کاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
کاخ سفید روسیه را تهدید اصلی امنیت اروپا می داند
همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز در مراسم یادبود فرمانده سابق سپاه قدس، ضمن تأکید بر حتمی بودن انتقام خون سردار سلیمانی گفته بود: "اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناکشان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد".
در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала