چرا سویه امیکرون برای کودکان خطرناک است؟

© REUTERS / Dado Ruvic / Illustrationسازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا خبر داد
سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا  خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
متخصص: به دلیل خودویژگی مجاری تنفسی در کودکان، سویه امیکرون کرونا برای آنها خطرناکتر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " IANS"، انیمش آریا پزشک انستیتوی پزشکی دهلی نو اعلام کرد که به دلیل خودویژگی مجاری تنفسی در کودکان، سویه امیکرون کرونا برای آنها خطرناکتر است.
وی در ادامه افزود: "سویه جدید عمدتا به مجاری تنفسی آسیب می رساند که این عضو در کودکان کوچکتر از بزرگسالان است. علایم این سویه کرونا، تب، خستگی و گلودرد است".
گفتنی است، ویروس امیکرون نوع جدید و جهش یافته‌ای از ویروس کرونا یا همان SARS-CoV-2 است که اولین بار در اواسط نوامبر سال 2021 در آفریقای جنوبی کشف و گزارش شد. اعتقاد بر این است که در این گونه جدید از ویروس که نام علمی آن B.1.1.529 می‌باشد؛ جهش‌های زیادی رخ داده است. به همین خاطر متخصصان سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد شیوع این سویه جدید و ناشناخته ابراز نگرانی کرده‌اند.
توضیحات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
توضیحات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان
واریانت‌ها یا همان سویه‌ها بخش طبیعی از تکامل ویروس‌ها هستند. خبر بد این است که ویروس تا زمانی که قادر به آلوده کردن، تکثیر و انتقال باشد؛ به تکامل خود ادامه می‌دهد. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی بارها اعلام کرده‌اند که همه‌ی واریانت‌های ویروس‌ها خطرناک نیستند.
در مقایسه با ویروس اصلی SARS-CoV-2 که اولین بار در سال 2019 در چین شناسایی شد؛ نزدیک به 50 جهش در ویروس امیکرون رخ داده است. این تغییرات به چندین روش کلیدی مشخص می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ساختار ویروس‌ها، پروتئین اسپایک آنهاست.
این بخش از ویروس در واقع همان قسمتی است که با سلول‌های انسانی در تماس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. آنتی‌بادی‌ها به پروتئین اسپایک متصل شده و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کنند. بنابراین پروتئین اسپایک نقش مهمی در نحوه عملکرد ویروس و نحوه توقف آن توسط سیستم ایمنی بازی می‌کند.
عمده علائمی که از آنها به عنوان نشانه‌های ابتلا به ویروس امیکرون یاد می‌کنند عبارتند از: سردرد، آبریزش بینی، عطسه،گلو درد، سرفه‌های مداوم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала