ماده غذایی مفیدی که بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت می کند

© Fotolia / Сarballoماده غذایی مفیدی که بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت می کند
ماده غذایی مفیدی که بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
پزشکان آمریکایی دریافتند که روغن زیتون خطر مرگ به دلایل مختلف را کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه دانشمندان آمریکایی، مصرف منظم روغن زیتون با کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی عروقی، عصبی و بیماری های تنفسی مرتبط است. این مقاله در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است.
دانشمندان آمریکایی به رهبری دکتر مارتا گواش-فر از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بر اساس بررسی طولانی مدت روی بیش از 60 هزار زن و تقریبا 32 هزار مرد که در زمان شروع مطالعه در در سال 1990 هیچ بیماری قلبی عروقی یا سرطان وجود نداشتند.
در پرسشنامه‌هایی که هر چهار سال یکبار تکمیل می‌شد، شرکت‌کنندگان میانگین مقدار غذایی که مصرف می‌کردند، به ویژه انواع خاصی از چربی‌ها و روغن‌هایی را که برای پخت و پز استفاده می‌کردند و به وعده‌های غذایی اضافه می‌کردند، گزارش کردند.
طی 28 سال، 36856 نفر از این افراد فوت شدند. نتایج آنالیز نشان داد کسانی که به طور منظم روغن زیتون (بیش از نصف قاشق غذاخوری در روز) مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که اصلاً روغن زیتون مصرف نمی‌کردند، 19 درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بودند. خطر مرگ ناشی از سرطان 17 درصد، بیماری های عصبی - 29 درصد و بیماری های تنفسی - 18 درصد کمتر بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала