توصیه‌هایی برای بهبود خودمراقبتی +عکس

© Depositphotos.com / Ablozhkaپوست صاف و آینه ای با این ۱۲ ماده غذایی
پوست صاف و آینه ای با این ۱۲ ماده غذایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
برنامه موثر برای خودمراقبتی باید متناسب با زندگی و نیازهای فرد تهیه شود.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند شخصی‌سازی برنامه خودمراقبتی می‌تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل کند تا فرد مطمئن شود که تحت فشار، استرس و فرسودگی قرار ندارد و برای تهیه یک برنامه مطلوب و متناسب برای خودمراقبتی، فرد باید قبل از هر چیز ارزیابی کند که کدام بخش از زندگی‌اش به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارد و از آنجا که شرایط زندگی تغییر می‌کند، این ارزیابی را هر چند وقت یکبار انجام دهد، چراکه با تغییر شرایط، نیازهای خودمراقبتی نیز احتمالا تغییر خواهند کرد.
برای چالش‌های خود برنامه‌ریزی کنید، اگر در بخشی از زندگی‌تان غفلت کرده‌اید، برنامه‌ای برای تغییر آن ایجاد کنید.
موقعیت‌ها و نیازهای خود را ارزیابی کنید، در قدم نخست فهرستی از کارهای مختلف زندگی خود تهیه کنید.
قدم‌های کوچک بردارید، همه مشکلات را یکباره حل نکنید یک قدم کوچک برای شروع مراقبت‌ شناسایی کنید.
راهکارهای مراقبت از خود را طراحی کنید، سراغ فعالیت‌هایی بروید که به شما کمک کند تا در زندگی خود احساس بهتری داشته باشید.
عوامل استرس‌زا را در نظر بگیرید، برای جنبه‌هایی از زندگی که باعث استرس می‌شوند، راه‌هایی را در نظر بگیرید که آن را برطرف یا محدود کنید.
زمانی را برای تمرکز بر نیازهای خود اختصاص دهید، اگر به تمام جنبه‌های زندگی خود اهمیت دهید، کارآمدتر عمل کنید.
کاربران زیادی به مشکلات عدیده‌‌‌ی زندگی در ایران اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند با وجود این مسائل در ایران خودمراقبتی برای شهروندان ایرانی موثر واقع نخواهد شد و حتی ممکن است به آنها آسیب روحی بیشتری بزند. کاربرانی نیز با جملاتی تلخ عنوان می‌کنند در ایران استرس و نگرانی از راه‌های مختلف به وجود انسان رخنه می‌کند و برای یک زندگی بدون استرس فقط می‌توان مرد! و این همان چیزی‌ست که کارشناسان مختلف با تبلیغ کم خوردن، نخوردن، نخریدن، زندگی نکردن و مهاجرت از ایران و موارد دیگر آن را با روش‌های متنوع به مردم توصیه می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала