هشدارهای هواشناسی در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / هواشناسی
هواشناسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
هواشناسی ایران: آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران طی امروز در غرب و شمال غرب ایران از ورود سامانه ابرشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.
وی با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، اظهار کرد:‌ "از بعدازظهر امروز سامانه بارشی غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها به شکل برف و باران در استان‌های غربی و شمال غرب کشور آغاز می‌شود.
تا پیش از ظهر فردا سه‌شنبه گسترده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی کشیده می‌شود. سامانه بارشی جدید چهارشنبه بعدازظهر یا اواخر وقت کشور را مجددا از سمت غرب تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیش بینی می‌کنیم پنجشنبه و جمعه نیمه غربی کشور بارش باران و برف داشته باشد.
رکوردهای باورنکردنی بارش برف در طول تاریخ
داکوتای شمالی، سال 1966 میلادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
چندرسانه ای
رکوردهای باورنکردنی بارش برف در طول تاریخ
همچنین پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، برای سواحل شمالی بارش پیش‌بینی شده است.
برای تهران طی پنجشنبه شب و صبح جمعه 24 دیماه بارش پیش‌بینی می‌کنیم. شنبه نیز آسمان پایتخت بارانی خواهد بود که باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود.‌ تا فردا کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و در برخی ساعت می‌تواند ناسالم برای تمام گروه‌ها باشد.
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دما در سواحل شمالی 6 تا 7 درجه گرم می‌شود. در هفته‌ آینده بارش‌های خیلی خوب برای غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌کنیم. در زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش‌ها نسبتا شدید خواهد بود که در روزهای آینده هشدارهای مربوط به آنرا صادر خواهیم کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала