مقایسه قیمت خودرو در امارات و ایران +ویدئو

© AFP 2023 / Jean-Pierre-Clatotمقایسه قیمت خودرو در امارات و ایران +ویدئو
مقایسه قیمت خودرو در امارات و ایران +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
قیمت خودروهای لوکس در امارات بسیار ارزان‌تر از خودروهای مدل پایین در ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از مقایسه قیمت خودروهای تویوتا در امارات و ایران در فضای مجازی منتشر شده که با واکنش کاربران ایرانی همراه شده است. در این ویدئو دیده شده فردی در نمایشگاه اتومبیل شرکت خودروسازی تویوتا حضور داشته و به مقایسه قیمت خودروهای سال تویوتا و قیمت مدل‌های پایین‌‌تر در ایران پرداخته است. در اولین مقایسه، قیمت تویوتا کمری ۲۰۲۱ در کشور امارات ۱۲۲ هزار درهم معادل ۸۵۰ میلیون تومان است که مدل ۲۰۱۶ این خودرو در ایران ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
این شخص در ادامه بررسی‌ها به سراغ خودرو پرادو ۴۰۰۰ رفته که قیمت ۱۶۰ هزار درهم معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته شده و با پرداخت ماهیانه ۲۵۰۰ درهم معادل ۱۷ میلیون تومان می‌توان آن را خریداری کرد. قیمت لندکروز ۲۰۲۲ از ۲۳۰ هزار درهم معادل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد که فول آپشن آن قیمت‌گذاری شده است اما مدل ۲۰۱۰ آن در ایران ۴ میلیارد تومان معامله شده است.
تعداد کثیری از کاربران با ابراز تاسف در رابطه با شنیدن این قیمت‌ها عنوان می‌کنند تا زمانی که اختلاف قیمت نجومی در بازار اتومبیل ایران و بازار جهانی وجود دارد، خرید ماشین‌های خارجی و مدل بالا تنها آرزویی برای آنان خواهد بود.
جمعی از کاربران بر این باورند که دیدگاه‌های اقتصادی اشتباه باعث چنین اختلاف قیمتی و عدم دسترسی آسان به ماشین‌های روز دنیا شده است. جمع اندکی از کاربران نیز عقیده دارند در زندگی باید به مسائل مهم‌تری پرداخته شود و اخباری مبنی بر داشتن زندگی‌های لاکچری و ماشین‌های مدل بالا نباید دغدغه افراد جامعه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала