ضبط یک کلیپ تُرکی باعث پلمب عمارت آنام زنجان شد +ویدئو، عکس

© Fotolia / Amixstudio پخش زنده خودسوزی موسیقی دان آمریکایی
پخش زنده خودسوزی موسیقی دان آمریکایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
اداره اماکن شهرستان زنجان، اقامتگاه بوم‌گردی "آنام" را به دلیل همکاری این اقامتگاه برای ضبط کلیپ یک آهنگ به زبان تُرکی پلمب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئوهایی از یک کلیپ به زبان ترکی در فضای مجازی منتشر می‌شود که این کلیپ توسط گروهی با خوانندگی "وحید اشرفی" و با همکاری در اقامتگاه تاریخی–گردشگری "عمارت آنام" ضبط شده است؛ اما همکاری با این گروه سبب پلمب این اقامتگاه شد.
"عمارت آنام" با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، با اعلام خبر پلمپ شدن این اقامتگاه، نوشت: "علت پلمب شدن این اقامتگاه تاریخی–گردشگری، همکاری با گروهی با خوانندگی "وحید اشرفی" برای ضبط کلیپ به زبان ترکی است."
در ویدئو کلیپی که اداره امکان زنجان با استناد به آن عمارت آنام را پلمب کرده ‌است، گروهی از نوازندگان مرد و زن، در حیاط این عمارت تاریخی بر روی صندلی‌هایی که به شکل نیم دایره چیده شده‌است، سازهایی چون گیتار و کاخون می‌نوازند و وحید اشرفی در میانه نوازندگان، مشغول خواندن آهنگی با عنوان "خوشلوق" (خوشی) است. آهنگ "خوشلوق" که به زبان ترکی آذربایجانی ساخته شده‌است، حاوی ابیاتی با مضمون عشق و دوست داشتن است.
کاربران نظرات متفاوتی عنوان می‌کنند. برخی معتقدند به دلیل اینکه کلیپ به زبان ترکی بوده با این موضوع برخورد شده است اما کاربرانی عنوان می‌کنند که در ماه گذشته نیز گروهی در دزفول این چنین مورد بازخواست قرار گرفتند و گویا در ایران با موسیقی و ساز مخالفت وجود دارد تا حدی که ورود آلات موسیقی به این کشور نیز ممنوع شده است.
کاربرانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در ایران که زندگی را به همه‌ی مردم تلخ کرده است عنوان می‌کنند با وجود چنین شرایطی که فضای کار، تفریح، ازدواج و موارد بسیار دیگر برای جوانان مهیا نیست، موسیقی و آواز را نیز از آنها منع می‌کنند و این در حالی‌ست که هر بار گروهی در چارچوب مقررات اقدام به تهیه کلیپ می‌کنند اما با آنها یا افرادی که با این جوانان همکاری می‌کنند برخورد می‌شود تا شرایط هر روز برای این جوانان سخت‌تر از پیش شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала