باز شدن پای نتانیاهو به دادگاه اسرائیل

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / باز شدن پای نتانیاهو به دادگاه اسرائیل
باز شدن پای نتانیاهو به دادگاه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
سخنگوی نتانیاهو گفت که یک قاضی روز دوشنبه پیشنهاد مصالحه در پرونده افترای بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر سابق اسرائیل علیه ایهود اولمرت را مطرح کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نتانیاهو رهبر کنونی اپوزیسیون اسرائیل، در یک دعوی حقوقی حول اظهارنظر اولمرت در دو مصاحبه با رسانه های اسرائیلی در سال گذشته مبنی بر اینکه نتانیاهو، همسر و پسر بزرگش بیمار روانی هستند، خواستار غرامت ۸۳۷,۰۰۰ شِکِل (۲۶۹,۰۰۰ دلار) شده است.
نتانیاهو در طرح این پرونده گفت که این اظهارات "دروغ های زشت و آشکار" بود که به خانواده تهمت زده شد.
در یک جلسه استماع مقدماتی با حضور هر دو رهبر سابق، بر اساس گزارش‌ های منتشر شده توسط روزنامه‌ نگاران اسرائیلی در جلسه تل‌ آویو، قاضی از اولمرت درخواست کرد که اساس اظهارات خود را مبنی بر اینکه "آنچه قابل رفع نیست، بیماری روانی نخست‌ وزیر، همسر و پسر بزرگترش است" اظهار کند.
اولمرت پاسخ داد که قبل از بیان این اظهارات با کارشناسان و افراد نزدیک به خانواده نتانیاهو مشورت کرده است.
سخنگوی نتانیاهو گفت که قاضی آمیت یاریف با پیشنهاد یک مصالحه، به اولمرت پیشنهاد کرد که اظهاراتش در مورد سلامت روانی خانواده فقط یک عقیده است تا یک واقعیت، سخنگوی نتانیاهو گفت که نتانیاهو با این ایده موافق است.
هیچ نشانه فوری مبنی بر پذیرش سازش اولمرت وجود نداشت. سارا همسر نتانیاهو و پسرشان یایر که یکی از چهره‌ های راست‌ گرای مشهور در شبکه‌ های اجتماعی است نیز در این جلسه حضور داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала