افزایش 10 میلیارد دلاری سهم ایران از بازار اوراسیا پس آغاز تجارت آزاد با این اتحادیه

© Fotolia / Hellen Sergeyevaافزایش 10 میلیارد دلاری سهم ایران از بازار اوراسیا پس آغاز تجارت آزاد با این اتحادیه
افزایش 10 میلیارد دلاری سهم ایران از  بازار اوراسیا پس آغاز تجارت آزاد با این اتحادیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2022
اشتراک
وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران از دسترسی کشور به بازار 10 میلیارد دلاری پس از آغاز تجارت آزاد با اوراسیا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز دوشنبه گفت: اکنون سهم ایران از بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۵۰۰ میلیون دلار است. وی همچنین افزود: سفر رییس جمهوری به روسیه در پایان ماه جاری گشایش های جدیدی را برای تجار و صادرکنندگان به همراه خواهد داشت.
پیمان پاک خاطرنشان کرد: با آغاز تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال آینده ۱۰ میلیارد دلار بازار صادراتی این منطقه در اختیار ایران قرار می گیرد.
وی همچنین گفت: در بخش توسعه بازار چند گام برداشته شده است که یکی از آنها توسعه رایزن های بازرگانی است و تقریبا در چهار ماه اخیر تعداد رایزن های بازرگانی افزایش یافته است و در بودجه سال آینده نیز تعداد رایزن های بازرگانی تا ۳۰ رایزن افزایش خواهد یافت.
پیمان پاک تاکید کرد: درباره راه اندازی مراکز تجاری مصمم هستیم تا از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و اگر صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی به خوبی از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند تحریم ها کارساز نخواهد شد، بنابراین مراکز تجاری ایران در خارج از کشور باید این اطلاع رسانی را به تجار در بازارهای هدف داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала