وضعیت دادگاه متهمین پرونده هواپیمای اوکراینی به کجا رسید؟

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyوضعیت دادگاه متهمین پرونده هواپیمای اوکراینی به کجا رسید؟
وضعیت دادگاه متهمین پرونده هواپیمای اوکراینی به کجا رسید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
وکیل خانواده تعدادی از جان باختگان هواپیمای اوکراینی اعلام کرد: برای۶ متهم پرونده اصلا قرار بازداشت صادر نشده و چهار نفر نیز با قرار آزادند.
به گزارش اسپوتنیک، محمود علیزاده‌ طباطبایی وکیل تعدادی از خانواده‌ های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ بیان کرد: ۱۰ متهم این پرونده در دادگاه حضور داشتند که خب اسامیشان را نمی‌ توانیم اعلام کنیم. ظاهرا چهار نفرشان بازداشت شدند؛ ولی خیلی هم در بازداشت نماندند. الان همه‌ شان آزاد هستند.
از آن کسی که شلیک کرده سؤال شد که آقا موشک کروز به صورت افقی می‌ آید، این هواپیما به صورت عمودی حرکت می‌ کرده، چطور شما فرق افقی با عمودی را تشخیص ندادید؟ هواپیما روی بالش چراغ دارد و چشمک می‌ زند، اگر نگاهت را از سامانه بیرون می‌ کردی، می‌ دیدی که هواپیما در ۱۴، ۱۵ کیلومتری سامانه بوده؛ اما هیچ جوابی نداشتند. الان ۱۰ نفر متهم این پرونده هستند که از مسئول سامانه تا مسئول پدافند آن منطقه تا مسئول پدافند کل تهران را شامل می‌ شوند.
دادگاهی در کانادا ایران را به غرامت 107 میلیون دلاری به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
دادگاهی در کانادا ایران را به غرامت 107 میلیون دلاری به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی محکوم کرد
متهم ردیف اول و مسئول پدافندی فکر می‌کنم حدود ۳۷، ۳۸ سالش است، سروان است، ۱۰، ۱۵ سال سابقه کار دارد. باید اول قرار را ببینیم، اگر قرار مستدل نبود، به آن اعتراض می‌ کنیم که به دادگاه برود. دادگاه ممکن است جلب به دادرسی بدهد و ممکن است منع تعقیب را تأیید کند. اگر جلب به دادرسی بدهد، متهم به دادگاه می‌آید.
رحمانی‌ فر پدر یکی از قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: ما دو تا چمدان نسیم را تحویل دادیم، ولی یک چمدان را به ما تحویل دادند و گفتند این یکی را بار نزده‌ اند. گفتند آن یکی در هواپیما نابود شده است. گفتیم ما با هم تحویل داده بودیم. چطور یکی را بار زدید و یکی را بار نزدید؟ پاسپورتش سالم بود. کارت‌ های credit سالم بود. کارت‌ های شناسایی‌ اش سالم بود. اما چند تکه طلا و دلارهایش نبود. من به‌عنوان یک شهروند عادی (اصلا کاری به پیشینه ندارم) از ابتدایی‌ ترین حقوق شهروندی باید برخوردار باشم یا نه؟ من هیچی نمی‌ خواهم جز کشف حقیقت و اجرای عدالت. سؤالات ما خیلی ابتدایی است. واقعیت را بگویید که چرا آن شب آسمان clear نشد؟ اینکه جزء ابتدایی‌ ترین پروتکل‌ های هوانوردی در جهان است. وقتی شرایط بحرانی است، باید آسمان بسته بشود. پروازهای مسافری باید بسته شود. چرا این اتفاق رخ نداد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала