فراگیرتر شدن پدیده خانواده اجاره‌ای در ژاپن با وقوع پاندمی +ویدئو، عکس

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonدختران ژاپنی توکیو
دختران ژاپنی توکیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
در ژاپن برای حل معضل پیری و تنهایی فزاینده از مراکزی به نام "خدمات خانواده اجاره‌ای" کمک گرفته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، تنهایی، یکی از مشکلات اساسی جوامع صنعتی است و با افزایش شمار جمعیت سالمند در ژاپن و تنها ماندن بسیاری شهروندان در زندگی روزمره، مشکل "تنهایی" در این کشور موج می‌زند. اما از آنجا که ژاپن یکی از جوامع پیشرفته صنعتی آسیایی است برای این مشکل راه‌حل‌هایی پیدا کرده است و آن هم ایجاد مراکزی به نام "خدمات خانواده اجاره‌ای" می‌باشد.
خدمات خانواده اجاره‌ای به افرادی که در ژاپن زندگی می‌کنند و قوم و خویش یا دوستی ندارند، افرادی را به جای آنها، اجاره می‌دهد تا نیاز این افراد برای مدتی برطرف شود و آنها احساس بهتری از معاشرت با خانواده‌ی اجاره‌ای پیدا کنند و به جاهای خالی زندگی سرد و بی‌روح و صنعتی این افراد تسلی بخشد.
کاربران نظرات متفاوتی در این‌باره عنوان می‌کنند. جمعی معتقدند آمار بالای طلاق در دهه‌های اخیر و ازدواج نکردن و حتی تاخیر در ازدواج موجب چنین مشکلاتی می‌شود. جمعی از کاربران، صاحبان این حرفه را یکی از پردرآمدترین‌ها در ژاپن می‌دانند و برخی از کاربران عنوان می‌کنند طی سی سال آینده ایران نیز با پیری جمعیت و این معضل روبرو خواهد شد.
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند تنهایی، بسیار دشوار است از طرفی تشکیل خانواده در چنین شرایط اقتصادی که به دنبال وقوع همه‌گیری کرونا در جهان پیش آمده این مسئله را دشوارتر کرده است، بنابراین نباید این موضوع را در ژاپن عجیب دانست چراکه یک کشور صنعتی است و احتمال اینکه مردم هر یک از کشورهای دیگر نیز با چنین شرایطی اقتصادی، به این معضل دچار شوند وجود دارد به همین دلیل ایده "خانواده‌ی اجاره‌ای" جای تحسین فراوان دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала