درخواست عربستان از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پر کردن ذخایر سامانه پاتریوت

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031درخواست عربستان از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پر کردن ذخایر سامانه پاتریوت
درخواست عربستان از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پر کردن ذخایر سامانه پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
عربستان سعودی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهد موشک های پاتریوت را دوباره پر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع بلندپایه گزارش داد، عربستان سعودی از تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس درخواست کرده است تا با توجه به افزایش حملات حوثی‌های یمن، برای تکمیل ذخایر موشک‌های رهگیر سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت کمک کنند.
یک مقام ارشد آمریکایی به این روزنامه گفت: "این یک موضوع فوری است. ریاض ممکن است موشک های رهگیر در تعدادی از کشورهای خلیج دریافت کند، ما روی این موضوع کار می کنیم. این گزینه ممکن است سریعتر از فروش مستقیم از ایالات متحده باشد." به گفته وی، این موشک‌ها ممکن است تا چند ماه دیگر تمام شود و خرید موشک از کشورهای دیگر باید به تایید دولت آمریکا برسد.
یکی دیگر از منابع آگاه از روند مذاکرات تصریح کرد که عربستان سعودی از "دوستان" این موشک ها را خواسته است، اما موجودی موشک های آنها نیز چندان قابل توجه نیست.
به گفته کارشناسان مصاحبه شده با این روزنامه، این اقدام یک نجات کوتاه مدت برای مدت زمانی است که موشک های خریداری شده مستقیم از آمریکا به پادشاهی برسد.
این روزنامه می نویسد که وضعیت به دلیل انتقاد جمهوری خواهان و دموکرات ها از جنگ در یمن و همچنین مشکلات حقوق بشر در عربستان پیچیده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала